Lördag 10:e juni arrangerar Turbo Performance Club strippkörning för vanliga
gatbilar på 402m med tidtagning på Uråsa Flygfält, söder om Växjö.
Entréavgiften är 50:- per person.
Avgiften för att köra är 150:- (totalt 200:-)
Medlemmar i Turbo Performance Club har gratis inträde/körning
Vi kommer köra med klassindelningar med priser till de bästa tiderna i varje klass. Man kör 402 meter och får reaktionstid, 60-fot, sluthastighet och sluttid på tidkortet. Början av banan är preparerad
Reglerna för körning är följande:
* Samtliga bilar skall vara skattade, försäkrade och godkända av SBP!
* I samtliga klasser skall DOT-märkta gatdäck användas.
* Inga lösa föremål får finnas i bilen.
* Hjälm är ett krav!
* Förare bör ha heltäckande bomullskläder och skinnhandskar!
* All körning sker på egen risk!
Klassindelning:
1. Framhjulsdrift utan överladdning
2. Framhjulsdrift med överladdning
3. Bakhjulsdrift utan överladdning
4. Bakhjulsdrift med överladdning
5. Fyrhjulsdrift
6. V8
Hålltider för dagen, ca-tider:
08.30 Grindarna öppnar
09.45 Förarmöte
10.00-11.30 Strippkörning
11.30-13.00 Lunch*
13.00-16.00 Strippkörning
16.30 Prisutdelning
* Körning fortsätter under lunchen. Ev kommer restaurang vara öppen och då har de servering under denna tid
De bästa tiderna i varje klass koras på följande sätt:
1:a- Pokal, bensincheck på 500:-
2:a- Pokal, bensincheck på 300:-
3:a- Pokal, bensincheck på 100:-
Mer info löpande i denna tråd
Strippenkörning på Uråsa 10 juni med TPC
-
alexanderj
Jag kommer ! Men om det blir med 850 turbon eller honda vet jag inte <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Alexander Johansson , Högsby
-
alexanderj
ingen honda dåre som ska dit ?
-
Fege
- Bil: civic -91 k20
- Namn: Fredrik Gehammar
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-alexanderj+26 May 2006, 15:59:37--><div class='quotetop'>QUOTE(alexanderj 4 26 May 2006, 15:59:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ingen honda dåre som ska dit ?
[right][snapback]289394[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kanske åker dit om det är fint väder <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Kommer du med en riktig bil nu då alexander? (Honda) <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]289394[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kanske åker dit om det är fint väder <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Kommer du med en riktig bil nu då alexander? (Honda) <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Fredrik Gehammar
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
-
alexanderj
a vi fårse volvon kan jag inte köra med har inga däck + att jag är nöjd med min tid på den .fårse om det blir en crx här nu i dagarna ?!
- Semir
- Bil: Civic 1.6d -16
- Namn: Semir Daifallah
En fråga bara!
Sist det skulle vara strippkörning på Uråsa "det var i maj ngn i år" så var det ej tillåtet att "burna" p.g.a slet för mkt på asfalten <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Hoppas det inte är så i denna gången eller??? <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
Sist det skulle vara strippkörning på Uråsa "det var i maj ngn i år" så var det ej tillåtet att "burna" p.g.a slet för mkt på asfalten <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Hoppas det inte är så i denna gången eller??? <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Civic 2016
I love my Honda :)
-
alexanderj
ne de kan jag inte tänka mig <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo--> men dom kankse menade (bromsburna) men det kan ju inte vi ändå <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->