HPC STHLM gokart-race -10
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Så gott folk, eftersom att det kom upp på tapeten att köra gokart så tänkte
jag ta tillfället i akt att försöka ro ihop ett riktigt race.
Min tanke var att köra gokart en fredag eller lördagskväll för att sedan käka och ha lite trevligt.
Vi kan ju göra detta på lite olika sätt.
Själva gokart-körningen hade jag tänkt ett upplägg som detta:
10min träning
10min kval
B-final
A-final
Själva körningen kommer ligga på under 300:-/person(beroende på hur många vi blir)
Sen finns möjligheten att även äta och dricka i gokarthallen. Gokarthallen serverar ingen mat utan det skulle i såna fall bli mat ifrån cateringfirma. Som exempel så för man betala 169:-/person för italiensk buffé.
Tanken med att ta det en fredag eller lördagkväll är att folk från hela landet förhoppningsvis letar sig dit.
Datum har jag kollat upp, och det funkar med i stort sett vilken fredag som helst i höst, lördagarna är lite tuffare men fullt möjligt.
Nu tycker jag vi ska anstränga oss allihop och få ihop en riktigt brakfest.
Så vad tycker ni?
jag ta tillfället i akt att försöka ro ihop ett riktigt race.
Min tanke var att köra gokart en fredag eller lördagskväll för att sedan käka och ha lite trevligt.
Vi kan ju göra detta på lite olika sätt.
Själva gokart-körningen hade jag tänkt ett upplägg som detta:
10min träning
10min kval
B-final
A-final
Själva körningen kommer ligga på under 300:-/person(beroende på hur många vi blir)
Sen finns möjligheten att även äta och dricka i gokarthallen. Gokarthallen serverar ingen mat utan det skulle i såna fall bli mat ifrån cateringfirma. Som exempel så för man betala 169:-/person för italiensk buffé.
Tanken med att ta det en fredag eller lördagkväll är att folk från hela landet förhoppningsvis letar sig dit.
Datum har jag kollat upp, och det funkar med i stort sett vilken fredag som helst i höst, lördagarna är lite tuffare men fullt möjligt.
Nu tycker jag vi ska anstränga oss allihop och få ihop en riktigt brakfest.
Så vad tycker ni?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Bra idé.
Mitt förslag är att vi träffas på Go kart hallen Fredag eller Lördagen den 29-30 Oktober kl 17:00, för att köra första racet kl 17:30.
För att sedan vara på lämplig resturang/pub kl 21:00 för intagande av mat och dryck. Sedan är det fria aktiviteter
Vilken hall är i åtanke, Västberga ??
Mitt förslag är att vi träffas på Go kart hallen Fredag eller Lördagen den 29-30 Oktober kl 17:00, för att köra första racet kl 17:30.
För att sedan vara på lämplig resturang/pub kl 21:00 för intagande av mat och dryck. Sedan är det fria aktiviteter
Vilken hall är i åtanke, Västberga ??
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- nenilsson
Japp, Västberga är det som gäller.
Jag föreslår att maten intas i gokarthallen, då det ger oss mycket mer tid för gokartkörningen.
För att kunna hålla en schysst prisnivå och ett schysst evenemang så krävs det nästan att vi väljer att träffas 19-19:30 och sen köra vid 20-20:30. Hallen stänger nämligen i vanliga fall 21 och om vi väljer att köra vid 20:00 så konkurrerar vi inte med kunder som betalar bättre. Eftersom att vi då kan köra i nån timme till.
Men vi kan självklart köra ett upplägg liknande det du föreslår Richard, men med risk för mindre körning och aningen högre pris.
Jag ska tilllägga också att jag tjänar inget på detta, jag driver/jobbar inte längre i gokarthallen.
Edit: Käkar vi i hallen så har vi hela hallen för oss själva, hela kvällen om det skulle vara så:)
Jag föreslår att maten intas i gokarthallen, då det ger oss mycket mer tid för gokartkörningen.
För att kunna hålla en schysst prisnivå och ett schysst evenemang så krävs det nästan att vi väljer att träffas 19-19:30 och sen köra vid 20-20:30. Hallen stänger nämligen i vanliga fall 21 och om vi väljer att köra vid 20:00 så konkurrerar vi inte med kunder som betalar bättre. Eftersom att vi då kan köra i nån timme till.
Men vi kan självklart köra ett upplägg liknande det du föreslår Richard, men med risk för mindre körning och aningen högre pris.
Jag ska tilllägga också att jag tjänar inget på detta, jag driver/jobbar inte längre i gokarthallen.
Edit: Käkar vi i hallen så har vi hela hallen för oss själva, hela kvällen om det skulle vara så:)
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Klockrent upplägg! Jag föredrar fredagar normalt sett, och speciellt nu när jag köpt hus och kanske behöver lördagen för renovering.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- nenilsson
Fredagar är det som är mest aktuellt, då det inte alls är lika mycket bokningar som på lördagar. Sen sitter jag i samma situation som dig Steffo:)
Vad tycker vi om mat och dricka? Har vi några speciella önskemål? Nån som känner till nån schysst cateringfirma?
Vad tycker vi om mat och dricka? Har vi några speciella önskemål? Nån som känner till nån schysst cateringfirma?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Åberg kan nog göra det, han är för slö för att rymma med pengarna *mordiiax goes F&F on his ass!"
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Jag tror knappt själv att jag säger detta men.......
Det finns ett MC donald´s runt hörnet!
Fredag funkar fint för mig med.
Det finns ett MC donald´s runt hörnet!
Fredag funkar fint för mig med.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- nenilsson
Pizza/Kebab är ju ett alternativ, E4-baren är ju annars en klassiker och den ligger inte heller så långt borta.
McDonalds blir det inte;)
Jag tycker nog att det hade varit lite kul med ett japan-tema, typ sushi-buffé. Vad tycks om det?
McDonalds blir det inte;)
Jag tycker nog att det hade varit lite kul med ett japan-tema, typ sushi-buffé. Vad tycks om det?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Jag hänger med. Visserligen vore riktigt kul att åka utomhus, Öswe-ring. Men då är man beroende av vädret, sen har de nog inte kvällskörning...
Käkar allt så det är inga problem. Cess, de brukar ha annat också på sushi ställen, ris, nuddlar sov så det borde lösa sig.
Käkar allt så det är inga problem. Cess, de brukar ha annat också på sushi ställen, ris, nuddlar sov så det borde lösa sig.
Mvh Paul
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
http://www.garaget.org/MrPK/
VerktygsGrossen.nu - sveriges största butik med bilverktyg m.m.
HQLights.se - japanska MTec billampor
SHOP01media.com - mods till spelkonsoller
- nenilsson
Åka ute är kul men frågan är bara hur kul det är i slutet av september eller i oktober, som nog blir en aktuell tid för denna träff.
Maten äter vi i gokarthallen och inte på nån restuarang, så det är tyvärr bara sushi och yakiniku som gäller, men vi kan ju beställa nån pizza också ifall nån sushi-vägrar:)
Hur ska vi göra med dricka? Ska vi inhandla gemensamt eller vill var och en plocka med sig själv?
Maten äter vi i gokarthallen och inte på nån restuarang, så det är tyvärr bara sushi och yakiniku som gäller, men vi kan ju beställa nån pizza också ifall nån sushi-vägrar:)
Hur ska vi göra med dricka? Ska vi inhandla gemensamt eller vill var och en plocka med sig själv?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Dricka tar man med själv röstar jag för. Vissa av oss dricker som svampar och vill ha ordentligt med dryck, medan andra dricker som sparvar och nöjer sig med att läppja på en ynka sol-öl. Det blir inte rättvist att köra gemensam dryck helt enkelt.
Stockholm
- nenilsson
Nä, är beredd att hålla med. I hallen kan kyld läsk köpas ifall man inte vill dricka alkohol.
Jag tror jag har vad jag behöver veta nu. Är det nån mer som har nån idé eller förslag så säg till.
Ska kolla lite på tider nu så kan vi boka ett datum och slänga upp en anmälningstråd.
Jag tror jag har vad jag behöver veta nu. Är det nån mer som har nån idé eller förslag så säg till.
Ska kolla lite på tider nu så kan vi boka ett datum och slänga upp en anmälningstråd.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Gocarten skiter jag i men förfan grabbar, öl på nån pub i stan sen är jag tveklöst med på! 
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN