motor problem CTR,
Låter som någon sitter och slår i motorn på min CTR -04 lyssna här. <a href="http://rapidshare.com/files/270269279/CTR_006.MP4.html" target="_blank">http://rapidshare.com/files/270269279/C ... P4.html</a>
vad kan detta vara? låter det som lagerljud?? ni som vet?
JA det finns olja i motorn, den har aldrig körts på för lite olja, nivån alltid vid översta strecket.
bör bilen köras mer??
vet att en värmeplåt som sitter precis under motorn är lite små lös, kan den föra sånt oväsen?
någon som känner igen ljudet??
snabba svar uppskattas verkligen, :worthy:
tack på förhand,
mvh
vad kan detta vara? låter det som lagerljud?? ni som vet?
JA det finns olja i motorn, den har aldrig körts på för lite olja, nivån alltid vid översta strecket.
bör bilen köras mer??
vet att en värmeplåt som sitter precis under motorn är lite små lös, kan den föra sånt oväsen?
någon som känner igen ljudet??
snabba svar uppskattas verkligen, :worthy:
tack på förhand,
mvh
Svårt att säga vad det är för ljud,
Min första gissning är.
1 fel inställda ventiler, lite för löst spel.
2 kan vara stak lager, men jag tror inte att det är det, har du möjlighet att varva till 3000 varv? Då brukar lager ljud höras mycket tydligare
mvh
Min första gissning är.
2 kan vara stak lager, men jag tror inte att det är det, har du möjlighet att varva till 3000 varv? Då brukar lager ljud höras mycket tydligare
mvh
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
man slutar höra ljudet när man kommer upp till 2500-3000varv,Junior skrev:Svårt att säga vad det är för ljud,
Min första gissning är.
mvh
bilen har endast gått 2900mil, ventiljusteringen är ju inte förren 4000mil, kan det ändå vara ventilspelet efter så korta mil?
tack för ditt svar
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Det går inte att se på klippet längre, max 10ggr står det.
Om du är orolig så kan du traila den till näsrmaste Hondavekstad och låta dem göra en bedömning.
Den plåten du pratar om, har du testat att hålla fast den när motorn är igång?
Om du är orolig så kan du traila den till näsrmaste Hondavekstad och låta dem göra en bedömning.
Den plåten du pratar om, har du testat att hålla fast den när motorn är igång?
Asse skrev:Är det bara mil-intervall på ventiljusteringen inte tid med?
hoppas det är tidbegränsat också, någon som vet?
här kommer klippet igen, <a href="http://rapidshare.com/files/270574847/CTR_006.MP4.html" target="_blank">http://rapidshare.com/files/270574847/C ... P4.html</a>
Alla servicar är det tid och mil intervall på, det brukar vara 1500mil eller 1 år alternativt 2000mil eller 1 år.
man ska altså in på service en gång om året oavsett hur lite man kör.
Senast redigerad av Kristian den 23 augusti 2009, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
Kristian skrev:Alla servicar är det tid och mil intervall på, det brukar vara 1500mil eller 1 år alternativt 2000mil eller 1 år.
DÅ kan man ställa sig frågan om VARFÖR har dom inte justerat ventilerna på någon av dom 4 gånger bilen varit inne för service?
den ska in snart igen på 3000mil service, den bokade jag för 2 veckor sen, dom sa inget om att någon ventiljustering skulle göras då heller.
själv tror jag det värsta, att något lager i motorn har gått, ojusterade ventiler tickar väl?? min tickar inte den slår.
med min vanliga otur blir det väl ett mototbyte
har inte använt vtec på lite över 200mil, kanske därför något pajat?
Yobaman skrev:Att du lyckas att inte använda vtec på 200 mil är otroligt.. Varför CTR om man inte ligger i vtec dagligen?
anväder du vtec dagligen?
bilen körs som tjänstebil, går långa turer i stöten, en enkel resa kan vara 60mil, omkörningarna som blir, räcker det med att gå ner på 4:an, så vtec har uteblivit på 200mil, men nu har jag varvat ur den några gånger, vtec funkar i alla fall som det ska.
ingen som har fler tips på vad det låter som? <a href="http://rapidshare.com/files/270635537/CTR_006.MP4.html" target="_blank">http://rapidshare.com/files/270635537/C ... P4.html</a>
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
använd youtube, orka ladda ner filer för att höra nåt. Sen ja, man använder vtec dagligen 
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Hehe, ja. Varje gång jag kör bilen så används Vtec. Det är ju det som är det roligaste 
Senast redigerad av Yobaman den 27 augusti 2009, 01:31, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Precis, det är ju därför man kör Vtec is the shit !Yobaman skrev:Hehe, ja. Varje gång jag kör bilen så används Vtec. Det är ju det som är det roligaste
/Jocke