kupe filter i honda civic hb -93
Hade tänkt kolla hur mitt filter till kupe fläkten ser ut men var sitter det?
Är det jobbit att komma åt?
Visa gärna bilder eller så bara ord beskrivning.
Kupe fläkten funkar inte i alla lägen?
Är det jobbit att komma åt?
Visa gärna bilder eller så bara ord beskrivning.
Kupe fläkten funkar inte i alla lägen?
Senast redigerad av Pullver den 8 april 2005, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Andersson
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
[b]suzuki gsx-r 750 -00 SÅLD[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
Åker hellre brett än fort!
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Finns väl inget sånt, eller?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
vet inte tycker det borde finnas. alla bilar brukar jhu som ha ett kupe filter? rätta mej om jag har fel.
Johan Andersson
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Satt något som liknar ett filter under instrumentbrädan på passagerarsidan när jag rev loss luftkonditioneringssystemet.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
green_civic
- Bil: Integra K24-R
- Namn: Stefan Abelson
- Been thanked: 1 time
de fanns inget i min iaf!!kanske finns om den har AC??
mvh/stefan
mvh/stefan
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Sitter inget i civicen, kan kanske sitta dock om man har AC...
Det ser ut som att det sitter ett filter under fläkten typ, vilket är någonslags skumgummi liknande material, det är inget luftfilter ... har för mig att det sitter på luckan som öppnar när man kör med "recycling"..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Det ser ut som att det sitter ett filter under fläkten typ, vilket är någonslags skumgummi liknande material, det är inget luftfilter ... har för mig att det sitter på luckan som öppnar när man kör med "recycling"..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Senast redigerad av Malkolm den 6 april 2005, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-malkolm666+6 Apr 2005, 18:14:40--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 4 6 Apr 2005, 18:14:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sitter inget i civicen, kan kanske sitta dock om man har AC...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123231"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ahaa, det va det jag trodde va nått sorts filter, men det kanske det inte är då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123231"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ahaa, det va det jag trodde va nått sorts filter, men det kanske det inte är då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Ser ut såhär på en Legend, gissar att det är liknande på en Civic...
Det sitter mellan de gula ringarna i bilden, bakom metallplattan som sitter fastskruvad där.
Hela paketet sitter bakom handskfacket.

Det sitter mellan de gula ringarna i bilden, bakom metallplattan som sitter fastskruvad där.
Hela paketet sitter bakom handskfacket.

Jan Östman, Citroen C5 Kombi -05, Acura Legend Coupe LS -92, Tidigare Hondor: Honda Accord 2,0-16v ALB -88, Honda Accord 2,0 -89
Jag tror inte det sitter något sådant filter i civicen. Det sitter inte något i min prelude -92 i alla fall, och då borde det rimligtvis inte sitta något i civicen heller tycker jag. Det är väl annars rätt lätt och se om det finns kupéfilter i bilen. Kör bara på en grusväg med fläkten på och se om det dammar in som satan. Det gör det i alla fall i min. Likaså virvlar det in löv och skit, det gör det ju knappast om man har filter.
<span style='color:blue'>Tobias Rydholm
Honda Prelude 2,3i
Golf TDi Highline</span>
Honda Prelude 2,3i
Golf TDi Highline</span>
<!--QuoteBegin-Torre+7 Apr 2005, 18:44:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Torre 4 7 Apr 2005, 18:44:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tror inte det sitter något sådant filter i civicen. Det sitter inte något i min prelude -92 i alla fall, och då borde det rimligtvis inte sitta något i civicen heller tycker jag. Det är väl annars rätt lätt och se om det finns kupéfilter i bilen. Kör bara på en grusväg med fläkten på och se om det dammar in som satan. Det gör det i alla fall i min. Likaså virvlar det in löv och skit, det gör det ju knappast om man har filter.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123829"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Som nån annan sa har nog endast bilar med AC detta filter.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123829"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Som nån annan sa har nog endast bilar med AC detta filter.
Jan Östman, Citroen C5 Kombi -05, Acura Legend Coupe LS -92, Tidigare Hondor: Honda Accord 2,0-16v ALB -88, Honda Accord 2,0 -89
hmm okej.. då tar jag upp en till fråga angående fläkt! min fläkt funkar bara på 2-3:ans läge! var sitter själva relät eller vad man då kan kalla det som är trasigt? Var köper man det å vad heter det och hur dyrt är det?`
Det är jhu igentligen ingen panik att fixa det men bara iriterande.
Det är jhu igentligen ingen panik att fixa det men bara iriterande.
Johan Andersson
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det är nog ditt fläktmotstånd som är kasst, det ska sitta där runt värmepaketet nånstans.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
nån som vet vars? vad måste jag ta lös för att komma åt?
Johan Andersson
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
LEKSAKER
[b]Honda CRF 450 -03[/b]
BIL
[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Pullver+12 Apr 2005, 12:44:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Pullver 4 12 Apr 2005, 12:44:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nån som vet vars? vad måste jag ta lös för att komma åt?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=126049"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om du ska komma åt där fläkten osv sitter får du ta bort handskfacket, är 2 eller 4 skruv
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=126049"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om du ska komma åt där fläkten osv sitter får du ta bort handskfacket, är 2 eller 4 skruv
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
den lilla spaken eller ratten med fläktlägen (reostaten) i japanska bilar e i regel av diod typ. felet sitter här. ny reostat kostar mellan 1000 o 2000 kr hos ÅF. skit i det. gå till ELFA eller annan elektronikleverantör, (obs inte data butiken alltså ) hos ELFA köper du ett motstånd på ett eller två ohm, ( ja det stavas så OHM ) detta monterar du på +kabeln nere vid kupefläkten, gör oxå en förbikoppling med en kabel me strömbrytare på som du placerar på nåt snyggt ställe och vips så har du dubbelt så många lägen som innan. bra va ? OBS OBS OBS
motståndet generar en hel del värme så se tillatt sätta det på en frisittande alu-plåt eller liknande. själv smälte jag flickvännens skosulor första gången jag gorde detta utan kyl-plåt <!--emo&:rolleyes:-->
<!--endemo-->
motståndet generar en hel del värme så se tillatt sätta det på en frisittande alu-plåt eller liknande. själv smälte jag flickvännens skosulor första gången jag gorde detta utan kyl-plåt <!--emo&:rolleyes:-->
[COLOR=blue][SIZE=7][B]clas lindgren
civic 1,5 -88
civic 1,5 -88
Går att sätta dit kupefilter i efterhand (gjorde det själv för två dagar sedan).
Bara beställa av Honda.
Skönt att slippa få in halva skogen när man slår på fläkten.
Bara beställa av Honda.
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Team Rinkeby garaget
<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
<!--QuoteBegin-Alex+10 Aug 2006, 08:51:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex 4 10 Aug 2006, 08:51:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Går att sätta dit kupefilter i efterhand (gjorde det själv för två dagar sedan).
Bara beställa av Honda.
[right][snapback]316105[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det ska jag göra!
Städade bilen häromdagen, damsög och hade mig i nästan 1,5h (ja den var smutsig) och när jag är klar och ska rulla tillbaka bilen till parkeringen går fläkten igång på max och sen såg den ut som när jag började städa <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Hittade dock 76,50:- i mynt under sätet <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
edit: stavfel
Bara beställa av Honda.
[right][snapback]316105[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det ska jag göra!
Städade bilen häromdagen, damsög och hade mig i nästan 1,5h (ja den var smutsig) och när jag är klar och ska rulla tillbaka bilen till parkeringen går fläkten igång på max och sen såg den ut som när jag började städa <!--emo&:ranting:-->
Hittade dock 76,50:- i mynt under sätet <!--emo&:)-->
edit: stavfel
Senast redigerad av senate den 10 augusti 2006, 13:37, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Skogh, Borås
erik@skogh.org
Honda Civic VTi Sedan -92
erik@skogh.org
Honda Civic VTi Sedan -92