Pajat motorn ?
Vanligt vis har jag kört med honda men morsan har en skoda.
Denna bil har börjat gå sämre o sämre. Nu vid fullgas upp till 3000varv händer de inte mycket och efter 3000 varv börjar den hacka.
Jag testade o ta halv gas upp till 3000varv sen sa de PANG! blev hål i ljudämparen.
är de någon som har någon anning om vad som kan va fel ?
bilen går lite ojämnt på tomgång .. men med lite gas till 2000varv är de inte så farligt.
ja e inte så bilkunnig o de ända ja kan tänka mig e att det är katten som e kass o täpper igen eller nått.
Ja hoppas inte det är någon ventil som gått. Vad kostar detta ?
e mycket tacksam för alla svar
Denna bil har börjat gå sämre o sämre. Nu vid fullgas upp till 3000varv händer de inte mycket och efter 3000 varv börjar den hacka.
Jag testade o ta halv gas upp till 3000varv sen sa de PANG! blev hål i ljudämparen.
är de någon som har någon anning om vad som kan va fel ?
bilen går lite ojämnt på tomgång .. men med lite gas till 2000varv är de inte så farligt.
ja e inte så bilkunnig o de ända ja kan tänka mig e att det är katten som e kass o täpper igen eller nått.
Ja hoppas inte det är någon ventil som gått. Vad kostar detta ?
e mycket tacksam för alla svar
Björn Johnsson
Du får börja och kolla om det blir gnista på alla stiften och utesluta bit för bit bakåt. Den verkar ju som om den skickar ut bensin i avgassystemet så då fungerar inte förbränningen på någon burk. Är det garanti fortfarande, kör dit där den är köpt!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
-
alexanderj
Ja & glöm inte att det kan vara täppt i avgaset nån stans . Men det ser du rätt lätt.
Alexander Johansson , Högsby
kanske kan ge nåt att kolla hur lambdasonden mår (?), om motorn gått med fet blandning.
Har ingen koll på skoda, men min ford ryckte som bara den och gick riktigt dåligt tills jag bytte lambdasond. Är rätt lätt att kolla om det är lambdan som strular genom att koppla ur den och se om motorn går bättre utan (går väl på nån sorts nödprogram då). Borde sitta en kontakt på sladden. Men som sagt, inte säker på att det funkar lika med skodas styrsystem, men det borde fungera på liknande sätt.
/ tucanen
Har ingen koll på skoda, men min ford ryckte som bara den och gick riktigt dåligt tills jag bytte lambdasond. Är rätt lätt att kolla om det är lambdan som strular genom att koppla ur den och se om motorn går bättre utan (går väl på nån sorts nödprogram då). Borde sitta en kontakt på sladden. Men som sagt, inte säker på att det funkar lika med skodas styrsystem, men det borde fungera på liknande sätt.
/ tucanen
Jonas Almfeldt
prelude 2.3 -93
prelude 2.3 -93