justering drivaxel?
Jag köpte den kortare drivaxel ifrån en crx, efter det att jag bytte motor till en 124 hk, innan satt 107 hk i! och då passade ju inte den långa på höger sida. men nu när jag monterat dit den korta så lutar hjulet snett. alltså däcket är längre ut längst upp och längre in längst ner... finns det nån justering så att man kan få det rakt eller vad är felet?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Peter josefsson
-
Anonymous
Bara du skaffar rätt drivaxlar så är det inget problem längre.
hmm....jag ska göra exakt samma byte: d16a6 till d16z5 o då passar inte mina drivaxlar från a6:an till z5:an dådå?
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
- NilsG
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
beror på vilken växellåda du kör med, crx ed9 dohc och civic har olika växellådor/drivaxlar
att hjulet är snett måste bero på något annat eftersom en civic axel inte passar crx lådan, har själv gjort samma byte och behöll civic lådan pga att den har lite lägre utväxling
att hjulet är snett måste bero på något annat eftersom en civic axel inte passar crx lådan, har själv gjort samma byte och behöll civic lådan pga att den har lite lägre utväxling
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99