Vilka ventiltätningar ska sitta vart?!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

märkte att 8st av tätningarna har svarta fjäder/krage och dom andra 8 har silver.
Vilka ska sitta vart?

på dom gammla så var alla svarta [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

Fann svar på egen hand. tack Koxen!

"Silvrig på insug, svart på avgas."
Björne
Kontakt:

Det brukar stå "IN" och "EX" på dom också!!
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Björn Åkesson<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Honda Civic TIC<!--colorc--></span><!--/colorc--> -89 Dragracing Hemmapund <!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->(Sveriges Snabbaste Civic)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->201m 8,00s @ 140,44Kmh<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

det stog inget på mina när jag bytte i vintras...

och ja, det va honda orginal.

stämmer som du själv skrev där koxen.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Björne
Kontakt:

Näe det ärt nog bara på dom motorer som jag bytt på som det har stått IN o EX på.. o ja givetvis Honda Orginal...
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Björn Åkesson<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Honda Civic TIC<!--colorc--></span><!--/colorc--> -89 Dragracing Hemmapund <!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->(Sveriges Snabbaste Civic)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->201m 8,00s @ 140,44Kmh<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar