kamrem kuggat över
jag tror fortfarande på lagret i fördelaren som jag har skrivit i din köpes tråd...
fördelaren sitter på kammen.. om lagret i fördelarn skär så går kammen trögt och då hoppar kam remmen... när du ändå är där å riven så tycker jag du ska märka upp på fördelarn hur den sitter (ett ströck med tuschpenna eller rispa lite med en mejsel eller nått) och plocka bort den.. känn på hur den snurrar.. med största sannorlikhet så går den väldigt trögt och/eller omjämt när man snurrar på den
fördelaren sitter på kammen.. om lagret i fördelarn skär så går kammen trögt och då hoppar kam remmen... när du ändå är där å riven så tycker jag du ska märka upp på fördelarn hur den sitter (ett ströck med tuschpenna eller rispa lite med en mejsel eller nått) och plocka bort den.. känn på hur den snurrar.. med största sannorlikhet så går den väldigt trögt och/eller omjämt när man snurrar på den
Kristian, Hondalös.
- NilsG
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
Spännaren brukar man inte behöva byta, men du märker ju om den glappar när du plockat bort remmen.
Kristian, CYL sensorn sitter inte i fördelaren på D16Z5 utan på avgaskammen...dessutom har han redan bytt fördelare.
Kristian, CYL sensorn sitter inte i fördelaren på D16Z5 utan på avgaskammen...dessutom har han redan bytt fördelare.
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
aha.. my bad [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] tog för givet att den satt i fördelaren som på alla andra...
Kristian, Hondalös.
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
klassiskt ju... fördelaren skär.. då kuggar kamremmen över 1 kugg på insugskammen... har vart med om de två gånger nu.. civic vt:n som jag plocka hem från tyskland.. och så var den så på vti:n jag köpte av mattias... jag blev rådd att alltid byta remmen när fördelaren skär.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7