skrammel i bakvagnen

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
heimdal

hallo..

oljudet som jag har i bakvagnen har blitt väre med tiden, förut krävdes det ganska mycket ojämnheter föratt få det att låta, men nu räcker det med mycket små gupp.

ljudet påminner om att ha ett järnrör som glappar inne i ett större rör. lite dovt klockande blandat med ljudet av tunna plåtar som vibrerar mot varandra...

ligger inget löst ibak vad jag sett.
kan de va bussningar eller liknande osm börjar ge sig, (har kollat på de jag kan hitta å de ser "fina" ut).
eller kan de vara stötdämparna som f.ö. är kass.

blir tokig på ljudet så om nån har en bra ide så...
prelude 2.0i '90
Lynxen

Hmm kolla krängningshämmarstag och dylikt, brukar vara sånt som ger upphov till bakvagnsklonk.
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
heimdal

krängningshämmarstag: e det de korta "pinnarna", ca 1dm, med bussningar som går mellan krängningshämmare och hjulupphängningen?

för de ser också bra ut,

å de va inte plåten över ljuddämparen heller, för den ryckte jag i å den satt fast.

har kommit underfund med att de inte e ett så mkt klonkande ljud, mer ett dovt rasslande.
som om man spänner en fjäderbelastad pinne å sedan släpper å överför darrningarna til ljud.. "B-BBRRRRRrrrrrrrr"
(damn va grym ja e på att beskriva.. heheheh)
prelude 2.0i '90
jensa

Tja
har du kollat om hjullagret är som det ska.
min kärra lät också som fan från bak vagnen. bytte lagret/navet igår och nu är det tyst som i graven.
<span style='font-family:Courier'><span style='font-family:Arial'>Jens Wahlman</span></span>

vw caddy
civic esi-hb-såld
civic 1,5 ghetto räzer / snart mpfi-till salu
saab 9-5 2,0t till salu

<span style='font-family:Arial'>I read that drugs, alcohol, sex, and partyin all night was bad for me, so I made the best decision of my life.......I quit reading </span>
Hondamannen

<!--QuoteBegin-heimdal+17 Aug 2004, 18:57:46--><div class='quotetop'>QUOTE(heimdal 4 17 Aug 2004, 18:57:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hallo..

oljudet som jag har i bakvagnen har blitt väre med tiden, förut krävdes det ganska mycket ojämnheter föratt få det att låta, men nu räcker det med mycket små gupp.

ljudet påminner om att ha ett järnrör som glappar inne i ett större rör. lite dovt klockande blandat med ljudet av tunna plåtar som vibrerar mot varandra...

ligger inget löst ibak vad jag sett.
kan de va bussningar eller liknande osm börjar ge sig, (har kollat på de jag kan hitta å de ser "fina" ut).
eller kan de vara stötdämparna som f.ö. är kass.

blir tokig på ljudet så om nån har en bra ide så...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har samma problem på Civicen.Har konstaterat att det kommer från höger bakhjul.Fast ljudet låter inte riktigt lika.Låter typ som om man står och slår i ett tomt oljefat.Nån som vet nåt????
Mikael Guselius

LRT Crew
Kristian

stöt dämpare kan låta så
Kristian, Hondalös.
Skriv svar