"Dieselknack" vid kall motor

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
dannyb0y

Hej!
Har ganska nyligen köpt en Civic LSi -95a, tyskimport, 11800mil, 90hk.
När motorn är kall så låter den nästan som en dieselmotor, det är något sorts knackande ljud som försvinner allt eftersom motorn blir varm. Ventilerna justerades nyligen och kammremmen byttes. Någon som har någon idé vad det kan vara. Är det normalt?

Är det vtec på denna modellen? i Tyskland heter modellen City edition och det står inget om vtec på toplockskåpan som det brukar göra...
Daniel Johansson
david-o

Du har ingen vtec-motor.
Det är nog ganska vanligt att det knackar lite från hondas motorer när de är kalla, gör lika dant på min iaf och jag har själv ställt in ventilerna väldigt noggrannt så det kan inte vara dem det är fel på i mitt fall heller.
Sålänge det inte är oroväckande mycket så är det nog som det ska.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
magnum
Kontakt:

Va inne på rosenholtz förut och prata om det där.Sålänge ventilerna hörs som på din spec när den är kall och det försvinner sen så är det ingen som helst fara.Men när du inte hör några ventiler kan du börja bli orolig.
Ninja pwr !
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

på min va de för att kammen va sliten
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Johan_e22
Kontakt:

Samma fenomen på min Accord även fast ventilerna är ställda + att kammen är bytt för ca 1000mil sedan..
Senast redigerad av Johan_e22 den 25 maj 2005, 14:27, redigerad totalt 1 gånger.
/Johan Eriksson

Rice, Rice baby!
Skriv svar