slö ctr

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
tuben

Har köpt en ctr -03. blev aningen förvånad när den inte toppar mer än 220km/h
finns inte kraft till mer. sitter ett öppet luftfilter men ingen skillnad. Vad ska man göra?? eller får man kanske plocka bort katten med något ersättningsrör.en orginal ctr ska väll gå bättre....... jimmy
Per-Ola Ottosson
tantgron
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

Jag tippar att du har ngt småskumt bekymmer någonstans, VAD är jag dock inte rätt person att fråga tyvärr. Jag har en -03:a och den har jag kört 240 km/h enligt mätaren och det skulle nog gått mer till om jag inte skulle fått bil framför.

Toppfarten tror jag inte påverkas av varken luftfilter eller cat-backsystem, jag har någonstans läst här i forat att maxfarten bestäms av varvstoppen ( ~ 8000 rpm = 235 km/h i verklig hastighet, ca 260 km/h på mätaren. Rätta mig gärna om jag har fel.)

Med lite tur kommer någon überkille att ge dig tips om vad det kan vara för bekymmer.
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
mAbZ

Vad är det för filter?
Om det är inte någon CTR dedikerad filter så kan effekten faktiskt bli sämre än med originalfiltret...
Var sitter filtret? Kanske luften som matas in är för varmt?
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
tuben

filteret sitter direkt på slangen så det kan kanske vara att den får för varm luft.. kanske skulle prova med en orginal burk
Per-Ola Ottosson
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Annat avgas gör mycket, i alla fall mellandelen som original är väldigt restriktiv.
Men prova du att sätta dit originalluftburken också, det är snabbt gjort.
Aerodynamic
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Been thanked: 1 time

Hastighetsmätaren brukar normalt visa ca 5% för mycket på bilar.
Antagligen även på CTR.

Mvh,Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

vart bor du? sväng förbi rosenholtz annars å låt dom titta på bilen åt dig.. så kan dom ju bedöma om den går som sig bör.. allternativt hugg tag i nån hpc-are som bor nära dig å låt han hänga med dig i bilen.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7