Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
kromfälgar hur göra rent?
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 2 times
en kompis har köpt nya beg fälgar som har kromkant men dom blev missfärgade när han tvätta dom med fälgrengöring och nu e dom typ vita under klarlacken ser det ut som! nån som vet om det går att få bort??
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
Prova och polera upp det med Autosol ?
Vad var det för fälgrengöring ni använde er av?
Jag hade gått tillbaks till affären och visat upp resultatet. Antingen är det fel på fälgrengöringen och då ska ni få ersättning. Annars är det väl kass kvalle på fälgen och taskig klarlack.
Han vaxade väl in dom när dom var nya?
Har själv Full kromade fälgar och har använt mig av en sorts fälgrengöring ifrån Micro som inte har några syror i sig. Har inga missfärgning eller så. Använder fönsterspray som upputsning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Sen vaxar jag in dom var tredje tvätt för att få ett skydd för klarlacken.
Vad var det för fälgrengöring ni använde er av?
Jag hade gått tillbaks till affären och visat upp resultatet. Antingen är det fel på fälgrengöringen och då ska ni få ersättning. Annars är det väl kass kvalle på fälgen och taskig klarlack.
Han vaxade väl in dom när dom var nya?
Har själv Full kromade fälgar och har använt mig av en sorts fälgrengöring ifrån Micro som inte har några syror i sig. Har inga missfärgning eller så. Använder fönsterspray som upputsning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Sen vaxar jag in dom var tredje tvätt för att få ett skydd för klarlacken.
Stefan Karlsson
-
sk8micke
han avände lahegas fälgrengörning som han hade hemma!
nej han har inte vaxat dom köpte dom precis!men det ser ut som om vatten har kommit under klarlacken men det kan det väl inte va?
nej han har inte vaxat dom köpte dom precis!men det ser ut som om vatten har kommit under klarlacken men det kan det väl inte va?
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Micke det bord eju du veta!!!
Aldrig fälgrengöring på Krom. !!!!
Tyvärr får han nog skylla sig själv..
Jag änvänder alltid bara vanlig avffetning samt svamp..
Aldrig fälgrengöring på Krom. !!!!
Tyvärr får han nog skylla sig själv..
Jag änvänder alltid bara vanlig avffetning samt svamp..
Gammal räv...
Som Chrille säger. Men kallavfettning går också om du använder snälla medel. Det ska vara dom utan syror! Gäller även vanligt avfettning! (Fick själv tips av Molway vilket jag kunde ha till Chrome)
Senast redigerad av stiivN den 24 juli 2005, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Sen rek. jag bara att använda avfettning någon gång. Inte varje tvätt, det sliter på klarlacken !
Använd svamp och shampo som är mycket effektivare samt du får bort precis allt då ! Vaxa gärna in dom lite då och då som dom får ett extra skydd.
Använd svamp och shampo som är mycket effektivare samt du får bort precis allt då ! Vaxa gärna in dom lite då och då som dom får ett extra skydd.
Stefan Karlsson
coca-cola och aluminiumfolie funkar bra (enligt mythbusters på discovery) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av SiR den 24 juli 2005, 19:01, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
-
sk8micke
naj naj JAG vet att man inte ska använda det men han visste inte och nu har dom blivit vita typ! går det att få bort tror ni har aldrig råkat ut för det själv!
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
-
sk8micke
det gick hyffsat me sonax mirror image men vet ej om det kommer tibax när man tvättar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
finns ett ludd som man använder när man ska fixa chromen på mc-motorer (ger ej repigt resultat som polermedel kan göra) vet inte vad det heter, men gå in till din mc-handlare så vet dom vad det är...
[i]<span style='font-family:Geneva'>Andreas Johansson, växjö, <span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Civic ESi</span></span></span>[/i]
-
MarioCivic
crome fälgar ska tvättas med mild tvål bara..
Mario Maconald
civic 92
civic 92
-
civic vtec
jag hade lämnat tillbaka skitet
Mattias Ask