LMA Lost motion assembly
Lost motion assembly vad ar det?funktion? och vad heter det pa svenska???
Senast redigerad av asiavti den 5 december 2005, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Michael "Mike" Yip
tar hem det mesta fran japan och hong kong.
pm:a vid???
sms:a pa +85261332163
kor runt en dc5.
tar hem det mesta fran japan och hong kong.
pm:a vid???
sms:a pa +85261332163
kor runt en dc5.
brukar även kallas lost motion device <a href="http://www.hondaklubben.com/old_forum/t ... hTerms=lmd" target="_blank">LMD</a>
Kenny Elg
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
LMD är en fjäder som håller uppe VTEC-nocken när denna inte används. När fjädern blir utsliten, så klarar den inte att hålla uppe VTEC-nocken ordentligt, så det börjar glappa lite lite vilket låter som det smattrar i motorn. Det är enbart ett skönhetsfel, och så vitt jag vet, inget farligt för motor.
Smattret är mkt vanligt på just B16A2...
Senast redigerad av Fresa den 5 december 2005, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
<!--QuoteBegin-Fresa+5 Dec 2005, 22:44:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Fresa 4 5 Dec 2005, 22:44:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->LMD är en fjäder som håller uppe VTEC-nocken när denna inte används. När fjädern blir utsliten, så klarar den inte att hålla uppe VTEC-nocken ordentligt, så det börjar glappa lite lite vilket låter som det smattrar i motorn. Det är enbart ett skönhetsfel, och så vitt jag vet, inget farligt för motor.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=217780"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Snarare b16a1....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=217780"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Snarare b16a1....
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
okej..fortsätter på denhär tråden..ja har det typiska tickande ljudet i min b16a2,så om ja byter LMD så försvinner ljudet?Ett helvete att byta?Dyrt?
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-civicej2+19 May 2006, 22:54:48--><div class='quotetop'>QUOTE(civicej2 @ 19 May 2006, 22:54:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->okej..fortsätter på denhär tråden..ja har det typiska tickande ljudet i min b16a2,så om ja byter LMD så försvinner ljudet?Ett helvete att byta?Dyrt?
[right][snapback]286180[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
helt hundra på att det är LMDerna/LMAerna?
slutar det rassla/ticka när du går in i Vtec?
OM du har fel på dom så är det en kostnad på ca 400*8 (=3500kr) för nya alt ca 1000kr för alla 8a om du köper preludens LMDer.
dom passar lika bra..enda direlta skillnaden är att när man använder dom får man lägga en bricka som är ca 1,5mm tjock i botten på lmd hålen.
njaa,helvete och helvete..man måste plocka ut kammar,kambrygga,vipparmar och lite sånt.
[right][snapback]286180[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
helt hundra på att det är LMDerna/LMAerna?
slutar det rassla/ticka när du går in i Vtec?
OM du har fel på dom så är det en kostnad på ca 400*8 (=3500kr) för nya alt ca 1000kr för alla 8a om du köper preludens LMDer.
dom passar lika bra..enda direlta skillnaden är att när man använder dom får man lägga en bricka som är ca 1,5mm tjock i botten på lmd hålen.
njaa,helvete och helvete..man måste plocka ut kammar,kambrygga,vipparmar och lite sånt.
japp,det är nog det som e felet.Tackar o Bockar! <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Har 8 stycken liggandes om du är sugen.Den sista kom inte med på bild <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Är från en B16a2 med ca 2900 mil på mätaren.

Är från en B16a2 med ca 2900 mil på mätaren.

Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
- *PAPPOUS*
Kommer att sitta LMD:s från Preluden i när motorn är klar.
Jag bytte för att motorn ändå skulle öppnas så slipper jag förhoppningsvis smattret.
Jag bytte för att motorn ändå skulle öppnas så slipper jag förhoppningsvis smattret.
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
N/A is the shit!
All motor K20
- *PAPPOUS*
Nej dom har inte börjat smattra.
Pm:a ett bud så får vi se <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Pm:a ett bud så får vi se <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
N/A is the shit!
All motor K20