kapa fjädrar på civic -92

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
bmwRicke

Det ser ut som om jag har 300kg betong i bagaget när jag åker omkring. Höjden på bilen bak är dock bra i sig, så det är framfjädrarna som är bekymret. - Så, nu tänkte jag kapa framfjädrarna ett eller två varv.

Min fråga är: är fjädrarna fram koniska, eller är detta projekt möjligt? Bilen är en Honda Civic Esi -92 - fyra dörrar. ALLA ÅSIKTER AV VÄRDE TAS EMOT MED VARM TACKSAMHET!

(vet att det finns sänkningssatser, väghållningskit, luftfjädring m.m m.m, men alla dessa alternativ är mer värda än bilen i detta fall)

Mvh

Rikard
[b]Rikard Gistedt[/b]
Krolleg
Bil: Civic type R -05
Namn: Kristoffer Gustafsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Sänkfjädrar runtom 1500?
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
bmwRicke

koniska fjädrar eller inte...?
[b]Rikard Gistedt[/b]
pr0ny
Namn: Ronny P

alltså, det är direkt obra att köra med 240raggarstil och kapa fjädrar... riktiga sänkfjädrar är inte så dyra, jag menar ska du ändå skabba till det så kan du lika gärna åka till biltema och köpa deras "sänk" satts, blir skitbra (y)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
JG
Kontakt:

raka fjädrar både fram och bak.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Här har du billiga och bra ställbara fjädrar <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=25249" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=25249</a>
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
bmwRicke

Tackar så mycket JG... - det var vad jag sökte!

Adio - Ditt erbjudande hade varit mycket lockande, om jag hade skött mitt fordon bättre... - Den är verkligen på väg att ge upp totalt (tror jag), men den måste hänga med över sommaren - minst! Pga ett husbygge...

Jag tycker man kan få helt otroligt nyttig hjälp på den här sidan! Tack för att ni finns och delar med er av er kunskap och erfarenhet! (menar det verkligen)

Mvh

Rikard
[b]Rikard Gistedt[/b]
Skriv svar