ang byte lma
Det är ju bara att skriva det som är fel här så rättar någon behörig person.
HPC Crew
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
ja drog ur dessa vipparms stavar på fördelar sidan (b16a1 o ITR topp)
detta arbete gick utmärkt att utföra då motorn satt på sin plats i bilen
Senast redigerad av Micke 16v den 9 april 2006, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-welen+10 Apr 2006, 00:07:47--><div class='quotetop'>QUOTE(welen 4 10 Apr 2006, 00:07:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur kommer fram till vilken tjocklek schimsen ska ha... Jag måste säga att jag är skeptisk till prelude fjäder grejjen..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=268185"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sök runt på forumet, diskussionen har varit uppe förut med förklaring på schimsens tjocklek etc.
Mjo, går garanterat att dra ut stavarna på fördelarsidan med, jag tyckte dock det var mer plats på kamremssidan då jag hade ur motorn [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Men kan kanske ändra det.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=268185"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sök runt på forumet, diskussionen har varit uppe förut med förklaring på schimsens tjocklek etc.
Mjo, går garanterat att dra ut stavarna på fördelarsidan med, jag tyckte dock det var mer plats på kamremssidan då jag hade ur motorn [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Men kan kanske ändra det.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
<!--QuoteBegin-welen+10 Apr 2006, 00:07:47--><div class='quotetop'>QUOTE(welen 4 10 Apr 2006, 00:07:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur kommer fram till vilken tjocklek schimsen ska ha... Jag måste säga att jag är skeptisk till prelude fjäder grejjen..
det kommer man fram till genom att lägga i lite olika tjocklekar under olika lmd. I med kammarna och dra fast dom, känn hur vippan känns.
Vad är det du är skeptisk till?
kan meddela att skunk2 steg2 och luder lmd så funkade det finfint med 1,6mm bricka. När vippan är i botten, har lmdn fortfarande en bit kvar innan den är bottnad.
det kommer man fram till genom att lägga i lite olika tjocklekar under olika lmd. I med kammarna och dra fast dom, känn hur vippan känns.
Vad är det du är skeptisk till?
kan meddela att skunk2 steg2 och luder lmd så funkade det finfint med 1,6mm bricka. När vippan är i botten, har lmdn fortfarande en bit kvar innan den är bottnad.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-Micke 16v+9 Apr 2006, 22:28:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Micke 16v 4 9 Apr 2006, 22:28:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=268163"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
är lika dant på Org B16a1!
enda man måste plocka bort är orginal luftburk eller ev filter som sitter där.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=268163"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
är lika dant på Org B16a1!
enda man måste plocka bort är orginal luftburk eller ev filter som sitter där.
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Welen, undrar vad du är skeptisk till angående Prelud LMDerna?
Mängder med personer kör med dem även i Amerika å säkert många andra världsdelar med!
Mvh, Per
Mängder med personer kör med dem även i Amerika å säkert många andra världsdelar med!
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
jag tänkte på punkterna 12 och 14. d ska vara m5 resp m10 där.
ang hur många brickor man kan köra under prelude lma så har jag provat och med 7mm gick d fortfarande dra runt itr-kammen i en b16, vid 7,5mm så bottnade lma'n.
och hur man kommer fram till tjockleken? jo man ska helt enkelt försöka matcha originalet, ca 1,5mm, tycker att 1mm som jänkarna kör med e alldeles för lite för då blire ett litet spel mellan vipparmen och kammen.
ang hur många brickor man kan köra under prelude lma så har jag provat och med 7mm gick d fortfarande dra runt itr-kammen i en b16, vid 7,5mm så bottnade lma'n.
och hur man kommer fram till tjockleken? jo man ska helt enkelt försöka matcha originalet, ca 1,5mm, tycker att 1mm som jänkarna kör med e alldeles för lite för då blire ett litet spel mellan vipparmen och kammen.
Senast redigerad av hamedius den 11 april 2006, 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88