Drivknutar??

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Smagge75

Har svårt att komma i väg och att växla utan att bilen skuttar. Jag får släppa koplingen slit sakta. (Koplingen funkar utmärkt) [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
<span style='color:blue'>Magnus Harjapää Gbg.
**Toyota Supra turbo -89**</span>
Smagge75

Skulle nog skrivit att motorn funkar som den skall, så det är något annat typ av fel? driv knutar eller någon bussning? Tror jag!?
Användarvisningsbild
Admin
Kontakt:

Vet inte om det kan vara samma fel, men farsans VW Buggy skuttade
på liknande sätt och då var det olja som hade kommit på lamellerna
daniel@joda.se
Svenstavik / Jämtland
><((((º>
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

Låter som att samtliga motorfästen har packat ihop och åkt på semester.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Smagge75

Det blir likadant när jag kör och släpper gasen och gasar så känner man ett ryck! Att det skulle vara drivknutar är uteslutet eller??
david-o

Det kan inte vara att du har för bra fäste i bilen så att motorn inte orkar med att göra så att hjulen börjar spinna helt?
Min civic beter sig så med 17" fälgarna på medans med orginal 14" spinner det hur lätt och jämt som helst.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Namn: Jonas Åhgren
Kontakt:

Det är till 99% som Mattias sa. Vridmoments fästet är slitet eller sönder. hade samma fenomen på tjejens civic. Lagade vridmomentsfästet med flytande uretan. Så här i efterhand kan jag konstatera två saker. Den blev underbar att köra och växla. Men vridmomentsfäste i uretan är inte helt perfekt för komforten. Lite vibbrationer sprider sig från motor till ratt, fast mest på tomgång bara.

Innan kändes det som om det var glapp i växellåda och drivknutar. Skitsvårt att växla utan att det blev ryckigt mm. Vridmoments fästet sitter på lite olika ställen beroende på bil. På en den äldre civicen (innan 92) så sitter den mellan motor och framvagnsbalken. Ganska lätt att ta bort och byta.
Senast redigerad av Jonas Åhgren den 19 september 2004, 19:44, redigerad totalt 1 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Smagge75

Tackar för alla tippsen jag får kolla imorgon hur fästerna ser ut [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

Haha tror jag måste byta mina oxå.. sen fattas bulten till växellådan.. sen den åker fram o tillbaka när man släpper gasen [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Skriv svar