Bromsarna låter konstigt
Har precis införskaffat mig en accord 2.2i -90.
När jag bromsar hör jag ett litet metalliskt skrapande från vänster fram broms,det låter lika lite ovavsett hur hårt jag bromsar.
Desutom gnisslar riktigt högt när jag rullar/backar bakåt.(en hög och jämn ton)
Kan det vara något annat en beläggen?
ABS:n(ALB) fungerar ej, men lampan indikerar inte att något är fel.
Hur ska jag felsöka?
Tacksam för all hjälp jag kan få
//John
När jag bromsar hör jag ett litet metalliskt skrapande från vänster fram broms,det låter lika lite ovavsett hur hårt jag bromsar.
Desutom gnisslar riktigt högt när jag rullar/backar bakåt.(en hög och jämn ton)
Kan det vara något annat en beläggen?
ABS:n(ALB) fungerar ej, men lampan indikerar inte att något är fel.
Hur ska jag felsöka?
Tacksam för all hjälp jag kan få
//John
John Lindquist
Låter som att dina belägg är slut och att det är slitagevarnaren som skrapar mot skivan.

Senast redigerad av Iskander den 8 juli 2006, 00:31, redigerad totalt 1 gånger.
HPC STHLM #
Honda Accord 2.4 Tourer Executive navi -09
Honda Civic 1.8 sport -07
Honda Accord 2.0 Tourer Executive -09
Saab 9-3 1.8t -05
Honda HR-V 4x4 -99
Honda Civic GT 1500 -86
Honda Prelude 2.0 16v -92
Honda Accord 2.4 Tourer Executive navi -09
Honda Civic 1.8 sport -07
Honda Accord 2.0 Tourer Executive -09
Saab 9-3 1.8t -05
Honda HR-V 4x4 -99
Honda Civic GT 1500 -86
Honda Prelude 2.0 16v -92
Ok, ska ta och byta belägg.
Har gjort det tidigare på en Passat -00, är det något speciellt jag behöver tänka på? (special vertyg etc.)
Angående ABS:n någon som vet vad jag ska kolla efter?, då lampan ej indikerar att något är fel
//John
Har gjort det tidigare på en Passat -00, är det något speciellt jag behöver tänka på? (special vertyg etc.)
Angående ABS:n någon som vet vad jag ska kolla efter?, då lampan ej indikerar att något är fel
//John
John Lindquist
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Lyser lampan ens vid uppstart? Kolla att lampan är hel eller är där överhuvudtaget...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
kan ju va så att nånn har paralell kopplat lampan med motor lampan eller satt ett tid relä på den... å då funkar ju inte ABSen å lampan indikerar inget...
leta reda på din ALB styrenhet å kolla så att den e inkopplad.. är den de så kan de va värt å kolla om nånn har meckat med lampan.. men för att göra de måste du riva ner instrumentet
ett annat alternativ e att lämna in den på en Honda verkstad som kan kolla vad de e för fel.. borde inte kosta så jävla mycke bara för att få reda på felet.. eftersom du bor i stockholm så kan jag tipsa om Rosenholtz... testa å ring dom.. har din bil rullat i stockholm tidigare är ju chansen stor att den har varit där och då kanske dom vet om de e gjort något med ABSen
leta reda på din ALB styrenhet å kolla så att den e inkopplad.. är den de så kan de va värt å kolla om nånn har meckat med lampan.. men för att göra de måste du riva ner instrumentet
ett annat alternativ e att lämna in den på en Honda verkstad som kan kolla vad de e för fel.. borde inte kosta så jävla mycke bara för att få reda på felet.. eftersom du bor i stockholm så kan jag tipsa om Rosenholtz... testa å ring dom.. har din bil rullat i stockholm tidigare är ju chansen stor att den har varit där och då kanske dom vet om de e gjort något med ABSen
Kristian, Hondalös.