Flera belysningar som inte funkar, el-fel?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Katamso
Kontakt:

Har precis fått hopp bilen men det är några stycken små störiga fel som jag inte vet hur jag ska komma till rätta med.

Hoppas på kunniga som kan tipsa här. Bilen är en Honda Prelud 2,0 - 95. Satte i stereon igår o efter det har det hållit på o bygga lite överallt. Kan jag missat något?

- För det första, verkar som ett elfel, bakljus, skyltbelysning, instrumentbelysning, varningsljud o centrallås fungerar inte. Slocknade o la av igår under körning. Vad kan man göra. Vad börjar man och var sitter kontakter o likande till instrument belysningen som man kansk kan kolla på?

- Stereon slutar spela. Eller ljudet, allt är kopplat till slutsteg så det verkar som om kopplingen till steget är fel. Har dock gått över det flera gånger o hittar inget. Men ljudet dör av plötsligt. Sen om jag startar om bilen så kan det funka igen.

- Passargerar dörren låser sej själv. Hade tidigare ett trasigt handtag efter att någon försökt bryta sej in. Låscylindern va trasig men c-låstet funkade o låset in ifrån funkade. Nu har jag bytt hadtag o det sitter i en låscylinder men den använder jag inte då det skulle va en annan nyckle till den. Men nu håller dörren på o låser sej själv under körning eller om den bara står. Det går inte att komma ut på den sidan. Vad kan va fel? om man bökar o rycker i dörren o drar i låsknappen inifrån så kan den gå upp efter en stund... vad kan felet vara?

hoppas någon orkar o kan hjälpa med tips o idéer.

mvh
Ola
www.katamso.se