Sen några dagar tillbaka så har bilen krånglat, batteriet får ingen ström och alltså tar det slut på ca en mil. Generatorn ger ström och kablarna är hela men någonstans är det fel. Kan det vara relät och isåfall var sitter det?
Börjar bli lite småjobbigt att ladda batteriet varje dag, köra med parkeringsljus och inte bromsa för att det drar för mkt ström... :/ Helpen bitte.
Batteriet laddas inte
Nej det tror jag inte du ska behöva köpa en ny, testa att byta kolen själv först. De kostar ca:60-80:- om inte det funkar kan du lämna in den så de mäter upp den och talar om vad det är för fel. Jag renoverade mig hos en firma och fick laddningsregulator och rotorn bytt för ungefär 800:-
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 53 times
Martinp har väll en beggad generator som ska passa på din bil, hör med honom.
mvh
mvh
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Konstigt att du bara kommer 1mil på parkeringslyse, jag körde 33mil utan några som helst problem med nyladdat batteri och helt utan generator, bilaen gick fortfarnade bra att starta och köra 3 dagar senare efter den långresan.
Om generatorn är trasig kan den lika gärna ligga och kortsluta och det är därför du bara kommer en mil. malkolm666 hade du din generator ikopplad?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
Malkolm
<!--QuoteBegin-malkolm666+22 Aug 2006, 08:45:44--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 22 Aug 2006, 08:45:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Konstigt att du bara kommer 1mil på parkeringslyse, jag körde 33mil utan några som helst problem med nyladdat batteri och helt utan generator, bilaen gick fortfarnade bra att starta och köra 3 dagar senare efter den långresan.
[right][snapback]320047[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[right][snapback]320047[/snapback][/right]
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
<!--QuoteBegin-M Scotte+23 Aug 2006, 14:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 23 Aug 2006, 14:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
[right][snapback]320610[/snapback][/right]
¨
(ove) Trodde jag med... Lossade muttern o skulle knacka ut bulten med den vill inte lossna. Den har ju en"fyrkant" i ena änden o gängor i andra o den snurrar om jag vrider den.
Ser ut som en mysko låsning som om bulten e kluven o med nån delad bricka emellan. Har knackat o bänt som en blådåre men det vill inte ge med sig <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Ska kika mer när jag kommer hem...
Har iaf köpt en generator på skroten. 400:-, överkomligt.
Hoppas fan bara det e det som jävlades.... <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
¨
(ove) Trodde jag med... Lossade muttern o skulle knacka ut bulten med den vill inte lossna. Den har ju en"fyrkant" i ena änden o gängor i andra o den snurrar om jag vrider den.
Ser ut som en mysko låsning som om bulten e kluven o med nån delad bricka emellan. Har knackat o bänt som en blådåre men det vill inte ge med sig <!--emo&:wallbash:-->
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Honda Civic GL -91
<!--QuoteBegin-Lina+24 Aug 2006, 10:35:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina @ 24 Aug 2006, 10:35:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Scotte+23 Aug 2006, 14:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 23 Aug 2006, 14:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
¨
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]320838[/snapback][/right]
jag hade en likadan bult på min när jag bytte generator i våras.
men jag slog bara ut den.. den har väl satt fast sig där någonstans..
men det är nog bara att banka.. så gjorde jag .
rätt eller fel men den lossnade
¨
[right][snapback]320838[/snapback][/right]
jag hade en likadan bult på min när jag bytte generator i våras.
men jag slog bara ut den.. den har väl satt fast sig där någonstans..
men det är nog bara att banka.. så gjorde jag .
rätt eller fel men den lossnade
<span style='font-family:Optima'><span style='font-family:Impact'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-family:Optima'>Andreas karlsson</span></span></span> </span></span>
-
Malkolm
Japp, det är en lång bult med stort fyrkantigt huvud, efter att du skruvat bort muttern så är det bara att banka ut bulten. ibland kan det hjälpa om man försöker att lite lätt rucka generatorn lite upp/ner och höger/vänster så brukar bulten komma ut lite lättare.
<!--QuoteBegin-malkolm666+24 Aug 2006, 11:27:49--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 24 Aug 2006, 11:27:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Japp, det är en lång bult med stort fyrkantigt huvud, efter att du skruvat bort muttern så är det bara att banka ut bulten. ibland kan det hjälpa om man försöker att lite lätt rucka generatorn lite upp/ner och höger/vänster så brukar bulten komma ut lite lättare.
[right][snapback]320849[/snapback][/right]
japp så fick jag med göra..
[right][snapback]320849[/snapback][/right]
japp så fick jag med göra..
<span style='font-family:Optima'><span style='font-family:Impact'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-family:Optima'>Andreas karlsson</span></span></span> </span></span>