Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Montera kupévärmare och vilken växellådsolja?
Hej.
Hade tänkt sätta in en kupevärmare nu när det är så jävulskt kallt på morgonen. Det jag funderar på är vilken väg man smidigast drar in sladden från motorrummet till kupén?
Tänkte även pytsa i ny olja i växellådan och jag tänker köpa den på biltema. Vilken skall jag välja?
Bilen är en Honda Civic Vei -93 som rullat 33400mil.
//Hegge
Hade tänkt sätta in en kupevärmare nu när det är så jävulskt kallt på morgonen. Det jag funderar på är vilken väg man smidigast drar in sladden från motorrummet till kupén?
Tänkte även pytsa i ny olja i växellådan och jag tänker köpa den på biltema. Vilken skall jag välja?
Bilen är en Honda Civic Vei -93 som rullat 33400mil.
//Hegge
<span style='color:blue'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Herje Stamborg
Honda Civic VEi -93</span></span>
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Du bör använda Honda MTF-II till växellådan, får du inte tag på den eller om du vill snåla så funkar det dock med vanlig motorolja 10W-30 eller 10W-40.
Kabeldragningen i en eg har jag tyvärr inte så bra koll på.
Kabeldragningen i en eg har jag tyvärr inte så bra koll på.
Det sitter hål under batteriet du kan dra in den genom annars kan du borra själv. Använd hondas MTF-2 olja i växellådan om du vill ha bilen ett tag till...
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Honda MTF-2 säger ni, den finns hos närmaste hondaåterförsäljare eller?
Pris per liter?
Kan juh vara bra att veta hur många liter jag ska hälla i också!?
Får försöka dra via hål under batteriet då, vill i möjligaste mån undvika att borra extra hål.
//Hegge
Pris per liter?
Får försöka dra via hål under batteriet då, vill i möjligaste mån undvika att borra extra hål.
//Hegge
<span style='color:blue'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Herje Stamborg
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Pris på oljan vet de på Honda när du åker och handlar, för ja det finns på närmaste Hondaförsäljare.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Hegge+2 Nov 2006, 19:46:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Hegge @ 2 Nov 2006, 19:46:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Honda MTF-2 säger ni, den finns hos närmaste hondaåterförsäljare eller?
Pris per liter?
//Hegge
[right][snapback]344980[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Behöver inte borra, finns en stor gummi-plupp under batteriet ungefär som du kan dra igenom.
F.ö. heter växellådsoljan MTF-3 som säljs hos honda nu <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Pris per liter?
//Hegge
Behöver inte borra, finns en stor gummi-plupp under batteriet ungefär som du kan dra igenom.
F.ö. heter växellådsoljan MTF-3 som säljs hos honda nu <!--emo&;)-->
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-Hegge+2 Nov 2006, 19:46:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Hegge @ 2 Nov 2006, 19:46:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Honda MTF-2 säger ni, den finns hos närmaste hondaåterförsäljare eller?
...
//Hegge
kanske hos din närmaste återförsäljare, men inte hos Honda i Västerås, de säljer bara Castrol. <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo--> <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
...
//Hegge
kanske hos din närmaste återförsäljare, men inte hos Honda i Västerås, de säljer bara Castrol. <!--emo&:ranting:-->
<!--QuoteBegin-malkolm666+3 Nov 2006, 10:42:14--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 3 Nov 2006, 10:42:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Hegge+2 Nov 2006, 19:46:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Hegge @ 2 Nov 2006, 19:46:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Honda MTF-2 säger ni, den finns hos närmaste hondaåterförsäljare eller?
...
//Hegge
<!--endemo--> <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]345135[/snapback][/right]
Lömskt av dem, men det är mtf-3 man ska satsa på oavsett vad dom luringarna säger då eller?
//Hegge
...
//Hegge
[right][snapback]345135[/snapback][/right]
Lömskt av dem, men det är mtf-3 man ska satsa på oavsett vad dom luringarna säger då eller?
//Hegge