Hur många tum är orginal avgasystemet på en CTR?
Har för mig att det är 1,25". Nästan som ett normalt sugrör iaf.
Ett orginal mot ett DC catback.
<a href='http://imageshack.us' target='_blank'>
</a>
Ett orginal mot ett DC catback.
<a href='http://imageshack.us' target='_blank'>
</a><span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag är ganska säker på att det är 1,5" iallafall. Det är fortfarande ett sugrör, men 1,25" sitter väl typ på Mazda 323 1,5 från -86 och riktigt så illa är det inte.
Senast redigerad av Steffo den 3 januari 2007, 23:31, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
På de smalaste ställena är det 1.7" som ett ganska onormalt sugrör alltså <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Edit: Ska tillägga att jag mätt på mitt avgassystem som är från en 02:a och Steffo antar jag mätte på sin 04:a.
Edit: Ska tillägga att jag mätt på mitt avgassystem som är från en 02:a och Steffo antar jag mätte på sin 04:a.
Senast redigerad av fonzeka den 3 januari 2007, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag mätte aldrig utan körde ögonmått, så 1,7" stämmer säkert!
Ska gå ner i källaren och ta en titt imorgon om jag kommer ihåg.
Ska gå ner i källaren och ta en titt imorgon om jag kommer ihåg.
Stockholm
När uppsala avgasteknik byggde mitt sportavgas så ändrade de vinkeln där katalystaorn och avgassystemet går ihop. Jag tror att det enklaste för mig är att kapa orginalsystemet strax efter katalysatorn och sätter dit en skarvmuff för att slippa svetsa om detta.
Milan Klacar
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Kapade de sönder din originalkatylsator?
Det låter synnerligen dumt!
Men om det är originalsystemet som ska dit igen så borde det ju räcka att kapa bort en bit bara.
Annars finns det stegmuffar från Simons som du kan använda dig av.
Det låter synnerligen dumt!
Men om det är originalsystemet som ska dit igen så borde det ju räcka att kapa bort en bit bara.
Annars finns det stegmuffar från Simons som du kan använda dig av.
-
Tommie Blomqvist
har en org kat om nu nån e intresserad.
JAG vet, detta är ingen säljes tråd.
<!--emo&:)-->
<!--endemo-->
JAG vet, detta är ingen säljes tråd.
<!--emo&:)-->
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Japp, de kapade sönder orginalkatalysatorn!! Det var förra ägaren som köpte avgassystemet och det står hans namn på kvittot.. Hade det varit jag sa hade jag åkt upp och krävt att de skulle sätta dit mitt orginalsystem och återställa katalysatorn som den var innan.
Använder jag skarvmuff så slipper jag svetsa vilket skulle underlätta.
Använder jag skarvmuff så slipper jag svetsa vilket skulle underlätta.
Milan Klacar