Problemet som igentligen inte finns?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Cfg.

Skulle precis ombesiktiga bilen idag (Fick nedslag på alb, tackar alla på forumet som hjälpt mig lösa den biten).
Upptäcker att vänster bromsljus har gått, no problem tänker jag och byter till en ny lampa, men nej, den lyser inte heller, kanske är trasig den också. Byter till än ytterligare ny, och inte lyser den heller!.

Tar för givet att det är glappkontakt någonstans, kollar alla kablar+ "sätet" för glödlampan och allt är OK. Mäter sedan upp att det kommer 12v när jag bromsar!
Lampan lyser fortfarande inte.

Prövade även att tjuva ström från höger bromsljus, då funkade bromljusen som de skall, men instrument brädan såg ut som en julgran istället <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo--> (alb/handbroms/brakelamp indikering).

Så, nån som har en ide?

Mvh Robin
Utopi är följdaktigen en ironi;
en god plats som ingenstans finns.

[i]Robin Mattsson[/i]
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Dålig jord
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
darthv
Namn: Christian T
Been thanked: 7 times

Det sitter en liten "el-grunka" som bestämmer om lampan ska lysa svagt (bara bakljus) eller starkt (bromsljus) fastskruvad i huset på bakljuset. Öppna den vetja och kolla om någon komponent ser bränd ut. OM du har vanligt bakljus men inget bromsljus kan det vara den. Bromsljus och bakljus är samma lampa på Accord 92-93, borde vara samma på 90-91. (kan skicka foto om du vill, ska meka imorgon)

Får du ingen varningslampa på instrumentpanelen?

Richard har rätt, kolla jorden: <a href='http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 16-135.pdf' target='_blank'>http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 135.pdf</a>
Senast redigerad av darthv den 12 januari 2007, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
Skriv svar