Bilen skuttar...

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Acke

Hoho..
Fick min nya bränslepump av Rosenholtz idag, och har kört en hel del under dagen.
Var ute nu och drog ganska bra på landsväg. När jag sedan ska bromsa in trycker jag ner kopplingen, och då tonas ljuset ner ganska kraftigt (helljus). Jaja, tänkte att batteriet var kasst laddat eller så. När jag sedan når stan ligger jag stadigt i 50km/h på 4:an, och då börjar bilen skutta. Med lite gaspådrag så slutar det, ligger nu i 65km/h på stadigt varv, och samma sak där, när man legat på ett visst varv ett tag börjar den skutta.

Vad kan detta bero på?
Fördelarlock/rotor?
Jag vill gärna vara hyffsad säker på vad det är eftersom jag egentligen inte har råd att köpa några reservdelar nu...

Tacksam för svar.

V.H // Fredric.
<span style='color:red'>Civic 1200 75:a</span> - Fullt spinn på tolvpuckar :)
<span style='color:green'>|..|(Ò_ó)..|.</span> Fredric Dackmar.
cookie

Generatorn ska förse bilen med el, så länge bilen är igång. Den ger till och med mer ström än bilen behöver och laddar på så vis upp batteriet hela tiden. (därför behöver man aldrig ladda det om man kör med bilen kontinuerligt)
Så att ljuset dör, verkar ju konstigt, om inte lampan med ett litet batteri på är tänt.
Batteriet används stort sett bara till att starta bilen..

Den startar fint och så?
(För om generatorn havererar så använder man upp batteriets kapacitet, till sdet är slut och sen vill inte bilen köra mer. Kanske om man kör utan ljuse och utan fläkt, stereo och allt annat eldrivet avstängt..)

Går den bättre när du ligger på stadigt HÖGT varv?
Cookie
Klippan, Skåne
accord 2,0i -91
Blackbird -98
Acke

<!--QuoteBegin-cookie+6 Oct 2004, 23:30:43--><div class='quotetop'>QUOTE(cookie 4 6 Oct 2004, 23:30:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Generatorn ska förse bilen med el, så länge bilen är igång. Den ger till och med mer ström än bilen behöver och laddar på så vis upp batteriet hela tiden. (därför behöver man aldrig ladda det om man kör med bilen kontinuerligt)
Så att ljuset dör, verkar ju konstigt, om inte lampan med ett litet batteri på är tänt.
Batteriet används stort sett bara till att starta bilen..

Den startar fint och så?
(För om generatorn havererar så använder man upp batteriets kapacitet, till sdet är slut och sen vill inte bilen köra mer. Kanske om man kör utan ljuse och utan fläkt, stereo och allt annat eldrivet avstängt..)

Går den bättre när du ligger på stadigt HÖGT varv?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, nej batterilampan lyser icke, och bilen startar felfritt.
När jag körde igår låg jag mellan 4000-5000rpm ett tag och pressade. Och när jag sedan tryckte ner kopplingen så gick ju varvet ner till 800-900rpm...
<span style='color:red'>Civic 1200 75:a</span> - Fullt spinn på tolvpuckar :)
<span style='color:green'>|..|(Ò_ó)..|.</span> Fredric Dackmar.
Skriv svar