Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Byte av pedaler (CTR 04)
God kväll
Jag undrar om det är någon annan som har givit sig på att byta pedalerna på sin CTR?
Jag köpte Sparcos Reflexpedalsats, och hade inga större problem med att montera dom på koppling -och bromspedalen.
Problemet uppstod när jag skulle fixa gaspedalen. Jag upptäckte då att det inte bara var att plocka bort gummit och börja borra. Det verkar sitta nitad plast, eller liknande på gaspedalen.
Hur får man bort denna? Hur har ni som bytt era pedaler gjort?
Tacksam för svar!
Marcus
Jag undrar om det är någon annan som har givit sig på att byta pedalerna på sin CTR?
Jag köpte Sparcos Reflexpedalsats, och hade inga större problem med att montera dom på koppling -och bromspedalen.
Problemet uppstod när jag skulle fixa gaspedalen. Jag upptäckte då att det inte bara var att plocka bort gummit och börja borra. Det verkar sitta nitad plast, eller liknande på gaspedalen.
Tacksam för svar!
Marcus
Senast redigerad av Packan den 13 maj 2007, 20:34, redigerad totalt 1 gånger.
Marcus le Leff
Medlemsnr: 1780
Jag försökte mig på pedalbyte för några månader sedan. Det slutade med att det blev bara byte på broms och koppling, lyckades tyvärr aldrig med gaspedalen :whatever:Packan skrev:God kväll
Tacksam för svar!
Marcus
Någon som lyckats?
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->Fredrik Westin<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->CTR -04<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->#1949<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->CTR -04<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->#1949<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Samma som här då. Vi får hoppas på att någon vänlig själ här vet hur vi skall gå tillväga!fwestin skrev:Jag försökte mig på pedalbyte för några månader sedan. Det slutade med att det blev bara byte på broms och koppling, lyckades tyvärr aldrig med gaspedalen :whatever:
Någon som lyckats?
Senast redigerad av Packan den 13 maj 2007, 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
Marcus le Leff
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag är också nyfiken på tips.
Min idé är att helt sonika får borra sig igenom hela gaspedalen och fästa den nya med långa skruvar. Jag hoppas att någon har en vettigare lösning.
Min idé är att helt sonika får borra sig igenom hela gaspedalen och fästa den nya med långa skruvar. Jag hoppas att någon har en vettigare lösning.
Senast redigerad av Steffo den 14 maj 2007, 11:22, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Menar du att borra igenom hela skiten (dvs det befintliga gummit osv)? Jag och farsan hade också en sådan ide, men vi vågade inte.Steffo skrev:Jag är också nyfiken på tips.
Marcus le Leff
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Är samma pedaler som på min 03a har jag för mig.
Jag köpte Mugen pedaler och det va skitlätt montering
Bara att sätta en kloss bakom gaspedalen och använda medföljande skruvar och dra igenom gummit/plasten på gaspedalen.
10min så är det klart
Du ska annars kunna byta hela gaspedalarmen till en <-02 och sen ta av gummit på den.
Bara att sätta en kloss bakom gaspedalen och använda medföljande skruvar och dra igenom gummit/plasten på gaspedalen.
10min så är det klart
Du ska annars kunna byta hela gaspedalarmen till en <-02 och sen ta av gummit på den.
Senast redigerad av Mordiiax den 16 maj 2007, 01:10, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
Ja, visst kan man skruva igenom pedalen. Dock inte med mina medföljande skruvar (för korta). Jag ska be farsan kolla på detta. Ser fördjävligt ut med broms -och koppling i alu och gasen i gummi.Mordiiax skrev:Är samma pedaler som på min 03a har jag för mig.
10min så är det klart
Marcus le Leff
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Sååå... Dessa Mugenpedaler är alltså anpassade för CTR till skillnad från alla andra som är mer universal-grejor. Man kanske ska satsa på sådana då. Var hitatde du dina Mordiiax?
Stockholm
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Broms och koppling trär man lixom på och spänner fast med en bygel bak. Gaspedalen fick man borra igenom så om det är sådär superanpassat vettefan, men jag är nöjd 
Köpte mina utav Jontis.
Sen kan man glömma att köra med bara strumpor på
Fastnar i broms/kopplingspedalerna pga "sandpappret" 
Köpte mina utav Jontis.
Sen kan man glömma att köra med bara strumpor på
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Här brukar det finnas till salu, både begagnat och nytt: <a href="http://civictype-r.co.uk" target="_blank">http://civictype-r.co.uk</a>
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Var nånstans har ni inhandlat era pedaler ifrån om man får lov att fråga?
Är det bara simpla pedaler ifrån micro bara eller från någon återförsäljare?
Är det bara simpla pedaler ifrån micro bara eller från någon återförsäljare?
Michael Lennon
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>