Fördelare som skurit?
När jag kom till jobbet i morse lät det illa från motorn, som om något skurit.. Kom från fördelarlocket/fördelaren, en jobbarkompis satte handen på locket och fick ström i sig, så ska det väl inte vara..?
Bilen startar och går som den ska, men lät den stå där jag stängde av den.. Törs man köra bilen över huvudtaget om fördelaren skurit eller är på väg att göra det?
Bilen startar och går som den ska, men lät den stå där jag stängde av den.. Törs man köra bilen över huvudtaget om fördelaren skurit eller är på väg att göra det?
Lynette Berggren
Du känner även om du snurrar på den i andra änden så slipper du av med fördelarlocket, det ska inte låta något utan den ska hacka sig fram och kännas som en magnet drar den till de fyra hacken.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Du byter hela fördelaren.
Det är bara att skruva av och in med den nya och sen ställa tändningen.
Det är bara att skruva av och in med den nya och sen ställa tändningen.
Senast redigerad av adio den 29 maj 2007, 09:10, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Ja alltså, det är lättare att känna om det är på väg att bli glappt i lagret om du drar i rotorn....
Det är ju en viss form av "glapphet" orginal på änden mot kamaxel, nu när det hela inte rasat totalt så borde det enklaste viset att finna glapp vara på rotorsidan
edit: jo då har ditt lager gett upp, inte helt o hållet men det skall du bara va glad för....du skall kunna snurra på rotorn och då känna ett visst "rappande" motstånd
Antar att din rotor och insidan av f-locket gått emot varandra, om inte kan du behålla de delarna
Då behöver du bara köpa en ny bottendel till din fördelare och den nånstans runt 2500:- på Honda
Det är ju en viss form av "glapphet" orginal på änden mot kamaxel, nu när det hela inte rasat totalt så borde det enklaste viset att finna glapp vara på rotorsidan
edit: jo då har ditt lager gett upp, inte helt o hållet men det skall du bara va glad för....du skall kunna snurra på rotorn och då känna ett visst "rappande" motstånd
Antar att din rotor och insidan av f-locket gått emot varandra, om inte kan du behålla de delarna
Då behöver du bara köpa en ny bottendel till din fördelare och den nånstans runt 2500:- på Honda
Senast redigerad av Micke 16v den 29 maj 2007, 12:53, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
Köp en helt ny istället, köper du en beg så har den gått x antal mil och detta är ett vanligt fel på Honda att dessa rasar efter 15000mil. En beg kanske går 500-1000mil sen rasar den också.
Här har du en för 2024 med frakt och allt. Då har du fått 10% rabatt som alla här i klubben har om du mejlar in beställningen och säger att du kommer från Honda Klubben.
<a href="http://www.akr-performance.nl/shopsuk/1 ... 88242.html" target="_blank">http://www.akr-performance.nl/shopsuk/1 ... 42.html</a>
Här har du en för 2024 med frakt och allt. Då har du fått 10% rabatt som alla här i klubben har om du mejlar in beställningen och säger att du kommer från Honda Klubben.
<a href="http://www.akr-performance.nl/shopsuk/1 ... 88242.html" target="_blank">http://www.akr-performance.nl/shopsuk/1 ... 42.html</a>
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
hehe det här känner man igen
, vad jag gjorde e att jag köpte halvsats hos honda, dvs att jag flyttade över allt el till den nya så betalar man bara halva priset iaf
tänkt på att byta rotor o lock samtidigt
, Ps: starta inte bilen igen, det kan kostar dig dyrt
/MVH
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
Fick en mekaniker att komma till jobbet, han kunde inte säga nåt.. Vi bogserade den till nästa, kunde inte säga nåt heller.. De försökte få bort rotor, men ingen lyckades.. Så då blev det bogsering hem och skruva bort fördelaren.. Såg då att rotorn satt med en skruv, tur de inte försökte bända bort den.. Eller ja, spelar ju inte roll nu längre
Fördelaren var iaf helt kaputt!
Åh, orka krångla med elen
Verkar iaf lättare att köpa en hel på en gång
Tyckte det inte var så farligt med 2024 om det blir det i slutändan.. Antar att det är lika bra att byta rotor, lock, kablar och stift på en gång också, så blir allt fräscht 
Fast såg nu att rotor och lock var med i priset.. Tyckte det lät jäkligt billigt!
Åh, orka krångla med elen
Fast såg nu att rotor och lock var med i priset.. Tyckte det lät jäkligt billigt!
Senast redigerad av Lynette den 29 maj 2007, 19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Lynette Berggren
Köper du den för 2042:- så är det ju med rotor och lock. Kablarna byter man inte på en vanlig service om de inte är skavda eller trasiga.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Lånar denna tråden lite, hoppas det är ok.
I början av maj var jag inne och fick bytt båda yttre drivknutarna på min VEi '93. Efter detta har det uppstått ett missljud i motorrummet. Jag är smått helkass på att lokalisera var det kommer ifrån. Så jag behöver er hjälp. Vet inte om det har med reperationsarbetet att göra. Men det lät inte innan jag lämnade in den på service.
Det hörs mest när jag INTE accelererar och står med tomgång. Hade bilen uppe i helgen och bytade avgassystem. Då passade jag på att snurra på framhjulen lite. Då hörde jag ett gnissel också, men inte vid bromsarna utan mer vid växellådan..? Men det är kanske ett annat missljud?
Försökte lokalisera ljudet igår. Stället där det låter mest är i området kring generatorn.
Behöver hjälp!
I början av maj var jag inne och fick bytt båda yttre drivknutarna på min VEi '93. Efter detta har det uppstått ett missljud i motorrummet. Jag är smått helkass på att lokalisera var det kommer ifrån. Så jag behöver er hjälp. Vet inte om det har med reperationsarbetet att göra. Men det lät inte innan jag lämnade in den på service.
Det hörs mest när jag INTE accelererar och står med tomgång. Hade bilen uppe i helgen och bytade avgassystem. Då passade jag på att snurra på framhjulen lite. Då hörde jag ett gnissel också, men inte vid bromsarna utan mer vid växellådan..? Men det är kanske ett annat missljud?
Försökte lokalisera ljudet igår. Stället där det låter mest är i området kring generatorn.
Behöver hjälp!
CTR '05
Civic VEi '93
Civic VEi '93
Lägg upp en egen tråd istället, ditt problem har inget med fördelaren att göra och då kommer inte folk titta här.
Välkommen till honda klubben förresten.
En sak du måste göra bara är att lägga in fullständigt namn i signaturen.
Välkommen till honda klubben förresten.
En sak du måste göra bara är att lägga in fullständigt namn i signaturen.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
sir_Daniel
- Bil: civic eg esi
- Namn: Daniel Landström
- Kontakt:
verkar som om min fördelare har gett upp idag också, eller är påväg... låter som om man karvar metall ur den 
tur att jag bara hann några hundratal meter från verkstan, bara att vända o åka tillbaka..
någon som har en liggandes?
tur att jag bara hann några hundratal meter från verkstan, bara att vända o åka tillbaka..
någon som har en liggandes?
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
-
sir_Daniel
- Bil: civic eg esi
- Namn: Daniel Landström
- Kontakt:
hmmm värt att kolla närmare på, vad heter den (honda nummer/märkning)
Daniel Landström
Jag har inte en aning om vad det är för nummer på den och jag tror inte det är lika heller, men enligt Trixie ska den passa iaf. Kanske går att flytta över innehåller till din??? För det är enbart infästningen som skiljer lite tydligen.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner