I början av maj var jag inne och fick bytt båda yttre drivknutarna på min VEi '93. Efter detta har det uppstått ett missljud i motorrummet. Jag är smått helkass på att lokalisera var det kommer ifrån. Så jag behöver er hjälp. Vet inte om det har med reperationsarbetet att göra. Men det lät inte innan jag lämnade in den på service.
Det hörs mest när jag INTE accelererar och står med tomgång. Hade bilen uppe i helgen och bytade avgassystem. Då passade jag på att snurra på framhjulen lite. Då hörde jag ett gnissel också, men inte vid bromsarna utan mer vid växellådan..? Men det är kanske ett annat missljud?
Försökte lokalisera ljudet igår. Stället där det låter mest är i området kring generatorn.
Kan det kanske vara något som har fått sig en smäll när de bytade drivknutar?
Behöver hjälp!
Missljud efter reperation
Har den skurit då låter det inte mycket om generatorn får då är den stum, men det kan ju vara lagret som är dåligt. Annars har du vattenpumpen på den sidan också om det nu verkligen kommer där ifrån och inte från drivknutarna som blivit monterade fel?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio skrev:Har den skurit då låter det inte mycket om generatorn får då är den stum, men det kan ju vara lagret som är dåligt. Annars har du vattenpumpen på den sidan också om det nu verkligen kommer där ifrån och inte från drivknutarna som blivit monterade fel?
Men om det knutarna blivit felmonterade, då låter det väl inte när bilen står still? För det låter mycket och ljust gnissel när den står still. Men det är ju lustigt att det kom till när jag hämtat bilen från verstaden..
CTR '05
Civic VEi '93
Civic VEi '93
Ett lager kan skära eller gå sönder precis när som helst, låter det så är det påväg att skära. Tror inte verkstaden har något att göra med ditt missljud om det kommer från generatorn, den sitter ju inte i närheten av drivaxlarna heller så att det är någon risk att det tar emot eller nåt.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner