Någon som har en aning om vad detta är till för.

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Mähla

Tänkte bara kolla om någon vet vad det lilla röret på bilderna är till för på mitt orginal S2000 avgassystem?

Man blir ju lite fundersam, så det vore roligt om någon visste vad det är så jag slipper att ligga och fundera ut funktioner när jag ska sova.

Sen så har jag en till fundering. I våras så var det några idioter som var uppe och gick på min huv så att jag fick en del bucklor runt det högra spolarmunstycket. Jag ringde till försäkringsbolaget som har hand om vagnskadegarantierna och dom skulle ha 8700 i självrisk trotts att jag hade gjort en polisanmälan och själv inte var skyldig till skadan. Så hur tycker ni att jag ska göra, köpa en kolfiberhuv för drygt 5000 eller en lite dyrare, få tag på nån som kan suga ut bucklorna billigt, få tag på en orginalhuv som man kan lacka om eller skita i alltihop? Dom flesta ser aldrig bucklorna om man inte vet om att dom är där, men jag ser dom jämt.
Senast redigerad av Mähla den 5 juli 2007, 08:12, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael Mählqvist

Vingåker, Sörmland

Honda S2000 -07 Moon Rock Metallic med ljus brunt skinn

[u]Tidigare bilar:[/u]

Honda Civic Type R -04 Milano Red
Peugeot 307 2,0 -03 Silver
Citroën Xsara VTR -02 Himmel blå
Citroën Xsara VTR -01 Himmel blå
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Här har du CF huv för 4800:- med frakt hem! Köpte en själv nu och passform och kvalité är kanon.

<a href="http://www.akr-performance.nl/shopsuk" target="_blank">http://www.akr-performance.nl/shopsuk</a>
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FL5
Namn: Kalle Wahlsten
Been thanked: 1 time

som rydberg skrev så är det en blindtarm som tar bort resonans och en hel del ljud också.
många brukar kapa bort den för att få lite extra sång om man inte vill köpa ett nytt system.

vad gäller bucklorna så vet jag hur det är, det räcker att man själv vet om dom för att man ska må dåligt.

jag hade lämnat in huven till en lackerare som kan dra ut bucklorna och lacka om den.
Kalle Wahlsten

Honda Civic Type R FL5 -24

Tidigare Bilar:

Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Mähla

På sätt och vis vill jag ha både kolfiberhuv och orginal huv.

Kolfiberhuv för att det är snyggnt(det skulle nog se bra ut mot det svarta taket).

Orginalhuv för att det är en ny bil.

Jag är väldigt kluven.

Ni som har kolfiberhuv kör ni med orginal huvlås eller har ni extra huvlås?
Jag har läst att det blir rätt så fladdrigt med orginal och inte så säkert heller. Lägg in era synpunkter.
Mikael Mählqvist

Vingåker, Sörmland

Användarvisningsbild
fodden
Bil: S2000
Namn: Carl-Johan Bergh

De billigare kolfiberhuvarna Seibon eller noname är tyngre än vad orginal huven är så extra huvlås
är knappast nödvändigt.
passform och finish är inget att hurra för heller

vet inte exakt men har för mig att en ny huv på honda kostade runt 3-4k, i fall det inte går att fixa dina bucklor på ett smidigt sätt
GT4
Polo WRC
Mähla

Det lät ju inte så dyrt med 3-4k om det nu stämmer, jag trodde att det var upp emot 10k.

Får ta och ringa och kolla med honda i Örebro då får man den ju i rätt kulör också, jag har ju fördelaen av att det inte har solblekts något.

Är det någon som har koll på duktiga firmor i min omgivning som suger ut bucklor? Då tänker jag främst på Örebro, Norrköping, Nyköping och Eskilstuna eller någon av småorterna imellan.
Mikael Mählqvist

Vingåker, Sörmland

AHLBERG

Antar att du redan kollat pris på org huv.
Om de inte lockade så har ja en polare som har en huv liggandes som är till salu.
Bara att lacka!

MVH / M
<!--coloro:grey--><span style="color:grey"><!--/coloro-->Tidigare.
S2000 -01
S2000 -00
ITR -99<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar