Behöver tips B16A1 till CRX

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Colle

Yes nu har jag köpt min V-tec utan (växellåda) o nu behöver jag tips:

Jag behöver Tips om vad jag kan göra med den alltså trim o priser...

Vad är best o trimma den med...

Jag har 100 000:- o lägga ut på hela bilen har tänkt mig att lägga ut 40% av det till trim...
Snälla ge mig bra tips. :thumbup:

typ

Small Tuning -?

Medium Tuning -?

Large Tuning -?

o vad finns det för typer om växel lådor.

Jag litar på er... :D
Henrik Blomqvist

Honda CRX
Användarvisningsbild
Xchai
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Beror på vad för slags trim du är ute efter,

Sugtrim eller överladd?

bas trim för sugmotor är ju :

Grenrör,avgas,kattersättare,öppet filter det piggar upp gammla b16 lite.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Gladen

För 40k så får man ju ett skapligt turbo kit iaf :)
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
civicrille

om du vill ha mest valuta för pengarna är det absolut turbo som gäller, för 40k blir det ett helt okey turbobygge.
Rikard Bergenström
hondapower
Been thanked: 3 times

Beror soms agt på vad du söker,söker du glädjen med att plocka dom dyra och svår åtkommliga N/A hästarna.(sugmotor).
Så är det bara att köra BPU och gå vidare sen..kammar,avgas,filter,insug,komp,topp osv.

Söker du den enorma effekten som inte N/A kan framkalla för dom pengarna du har så är det Överladdat du skall gå.
I ditt fall så skulle ja nog välja att köpa en färdigbyggd motor av nån som är erkänt duktig och verkar ha vetat vad denne gjort.
istället för att köpa ett Ebay kit och sen hålla på och pilla själv med kolvar och grejer för att få ned kompet och skapa ordentlig hållbarhet istället för snål laddn ing och dubbla T-packningar.
Men allt är alltid relativt vad gäller hållbarhet.
Dock så måste du varje år (kanske oftare om man har otru) byta motorn mot en orginalare inför besiktningen.

Vet inte riktigt hur du menar med dom olika benämningarna av Tuning?!

Nästa steg efter att motorn är fixad skulle ja personligen lägga pengar på en uppsättninge Prelude bromsar med bra tillbehör.
Och sen V-låda...org lådan heter Y2 och är en vajer låda..Diff finns att köpa från Quaife och även olika utväxlings satser från annat håll.
Sen chassit.
Sen invändigt.
Sen karossen..(OBS: beroende på hur pass mycket rost).

Valet av delar är nått som pening flödet kommer få styra.
Colle

Man tackar för tipsen...

Den är helt rostfri bara lite där dörrarna satt men det är ju fixat nu.
Håller på med karossen just nu.

Men var kan jag isåfall köpa mig ett färdigt bygge.
Och jag är utbildad bilmekaniker och plåtslagare, Och min moder är bilelektriker :thumbup:

Men var går gränsen för hur man ska förstärka karossen o finns det några färdiga kit eller ritningar till hur man bygger det till en CRX 89?

P.S ni har en bild på den i min lobby
Senast redigerad av Colle den 27 september 2007, 17:10, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik Blomqvist

Honda CRX
civicrille

förstärka karossen? hur många pollar har du tänkt att plocka?:) tror det räcker ganska bra med fjäderbenstag uppe & nere, bak & fram och kanske ett par andra motorkuddar? ett sånt kanske kitt kanske <a href="http://www.trixieracing.se/pages/vaghallning.htm" target="_blank">http://www.trixieracing.se/pages/vaghallning.htm</a> ? (vet inte vad du har för års.)

turbokitt kan du handla nästan var som hellst, dock inte i sverige utan usa. finns givetvis nån firma även i sverige som har turbokitt men det blir billigare att ta hem ifrån usa.
billigaste möjliga är ebay usa, hyffsat kvalitet tycker jag (men många delad uppfattning om detta och det förnekar jag inte), ic kitt kör alla med kina prylar även de som åker 1000hk så det är ju samma, sen silicon slangar å dylikt är helt okey samt några av grenrören, men många har lätt för att spricka. turbona suger dock, om du skall ladda mer än 0.7 typ.

sen finns det kitt där allt har i helhet en högre standard, såsom edelbrocks, apexi, greddy osv, - men det kostar därefter.

Jag hade personligen lagt mest pengar på en riktig motorbearbetning med smidda lågkompskolvar osv. och ett riktigt sprut!

lycka till!

mvh rille
Rikard Bergenström
Skriv svar