Koppla ur immobilizer

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
HanneZ

Jag mitt klant har tappat bort min immobilizer-dosa till min del sol. Det är Honda orignal. Dagens 10-poängsfråga är hur man kopplar bort skiten? Behöver bilen nuuuu :'

Det är en 92:a
Senast redigerad av HanneZ den 1 oktober 2007, 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
Hannes Bjurek
Del sol
HanneZ

Snackade precis med en Honda-verkstad och dom sa att honda orginal-imm alltid sitter i nyckeln. Alltså borde jag ha något eftermonterat. Hur brukar dessa kopplas in? Bara följa kablarna och rycka bort skiten?
Senast redigerad av HanneZ den 1 oktober 2007, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Hannes Bjurek
Del sol
basdanne

Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
HanneZ

basdanne skrev:Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
Va det en avlång grej, typ 4-5cm x 0,5 x 1 som man satte en kontakt emot en annan kontakt som satt bakom växelspaken?
Hannes Bjurek
Del sol
Kristian

Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
Kristian, Hondalös.
HanneZ

Kristian skrev:Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
Ok, tusen tack.
Hannes Bjurek
Del sol
basdanne

HanneZ skrev:<!--quoteo(post=437915:date=1 Oct 2007, 16:13:56:name=basdanne)--><div class='quotetop'>QUOTE(basdanne 4 1 Oct 2007, 16:13:56) [snapback]437915[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
Va det en avlång grej, typ 4-5cm x 0,5 x 1 som man satte en kontakt emot en annan kontakt som satt bakom växelspaken?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Japp... precis en sådan.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
basdanne

Kristian skrev:Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
Ok. det är möjligt men det var i alla fall honda som monterade det och det satt hondaImobilizer-klisterlappar på rutorna.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
HanneZ

Jaaa... nu har jag äntligen börjat ge mig på detta projekt. Någon som vet vart ecu'n sitter på del solen? Min "imobilizer-kontakt" sitter precis bakom växelspaken och därefter går kablarna rakt fram och det är ett helvete att se vart dom tar vägen.

Jag kikade lite under huven och uppe till vänster är det rätt mkt kablage och jag såg att en sån där kabelränna var uppskuren, så det är väl tecken på att någon har varit där och kopplat. Såg även några suspekta kablar med krympslang på måste givetsvis veta mer än så innan jag börjar riva.
Hannes Bjurek
Del sol
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

ecu sitter vid fötterna uppe till höger på passagerarsidan under mattan
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Skriv svar