Koppla ur immobilizer
Jag mitt klant har tappat bort min immobilizer-dosa till min del sol. Det är Honda orignal. Dagens 10-poängsfråga är hur man kopplar bort skiten? Behöver bilen nuuuu :'
Det är en 92:a
Det är en 92:a
Senast redigerad av HanneZ den 1 oktober 2007, 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
Hannes Bjurek
Del sol
Del sol
Snackade precis med en Honda-verkstad och dom sa att honda orginal-imm alltid sitter i nyckeln. Alltså borde jag ha något eftermonterat. Hur brukar dessa kopplas in? Bara följa kablarna och rycka bort skiten?
Senast redigerad av HanneZ den 1 oktober 2007, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Hannes Bjurek
Del sol
Del sol
Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Tidigare:
Va det en avlång grej, typ 4-5cm x 0,5 x 1 som man satte en kontakt emot en annan kontakt som satt bakom växelspaken?basdanne skrev:Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
Hannes Bjurek
Del sol
Del sol
Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
Kristian, Hondalös.
Ok, tusen tack.Kristian skrev:Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
Hannes Bjurek
Del sol
Del sol
Va det en avlång grej, typ 4-5cm x 0,5 x 1 som man satte en kontakt emot en annan kontakt som satt bakom växelspaken?HanneZ skrev:<!--quoteo(post=437915:date=1 Oct 2007, 16:13:56:name=basdanne)--><div class='quotetop'>QUOTE(basdanne 4 1 Oct 2007, 16:13:56) [snapback]437915[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Njae... min imobilizer på min förra bil hade den original från honda men den satt på nyckelringen... Lite vågat tror jag att bara slita bort den. Hör med en larminstalleringsfirma om hur du skall göra. De brukar ha ganska bra koll.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Japp... precis en sådan.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
Tidigare:
Ok. det är möjligt men det var i alla fall honda som monterade det och det satt hondaImobilizer-klisterlappar på rutorna.Kristian skrev:Hondas original imobilizer sitter inbyggd i nyckeln. allt annat är eftermonterat. följ kablarna till "kontrollenheten" å så återställer du kablarna som dom har klippt av och kopplat in i imobilizern, troligtvis så är dom kablarna lite tjockare änn dom övriga.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
Tidigare:
Jaaa... nu har jag äntligen börjat ge mig på detta projekt. Någon som vet vart ecu'n sitter på del solen? Min "imobilizer-kontakt" sitter precis bakom växelspaken och därefter går kablarna rakt fram och det är ett helvete att se vart dom tar vägen.
Jag kikade lite under huven och uppe till vänster är det rätt mkt kablage och jag såg att en sån där kabelränna var uppskuren, så det är väl tecken på att någon har varit där och kopplat. Såg även några suspekta kablar med krympslang på måste givetsvis veta mer än så innan jag börjar riva.
Jag kikade lite under huven och uppe till vänster är det rätt mkt kablage och jag såg att en sån där kabelränna var uppskuren, så det är väl tecken på att någon har varit där och kopplat. Såg även några suspekta kablar med krympslang på måste givetsvis veta mer än så innan jag börjar riva.
Hannes Bjurek
Del sol
Del sol