Mätvärden Accord 2,3iSR -96
Jag har en Accord 2,3iSR från 1996, motorkod lite okänd men någon H23A motor sitter i den som jag förstått det. Problemet e att jag har lite varierande bränsleförbrukning vid långkörning beroende på yttertemperatur och så, jämför då bara långkörning i liknande tempo givetvis. Jag misstänker därför att ev någon givare eller liknande i insprutningen inte ger rätt värden. Hur läser man felkoder på denna bil? Vart finns koder? Har inte lyckats hitta detta. Annars undrar jag om någon har mätvärden på givare osv till tändning/insprutning.
Tack på förhand...
Tack på förhand...
Senast redigerad av ridern den 7 februari 2008, 00:28, redigerad totalt 1 gånger.
Rickard Eriksson
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
så fått en felkod uppkommer så börjar motorlampan att lysa.
Du har någ ingen felkod så det är någ någon givare som är på väg att ge sig, tex så är den givarn som gör mest för soppaförbrukningen Lambdasonden, men även IAT-sensorn har lite att bestämma om där oxå.
Du har någ ingen felkod så det är någ någon givare som är på väg att ge sig, tex så är den givarn som gör mest för soppaförbrukningen Lambdasonden, men även IAT-sensorn har lite att bestämma om där oxå.
Ahh okej, ja motorlamåpan lyser ju inte...men det e ju inte normalt att den ska dra ca 1l/mil i 100km/h som jag körde i helgen i snöovadret, brukar ju ligga runt 0,8l/mil. förra vintern drog också förbrukningen upp rätt mycket men hade den avställd lång tid så blev aldrig fixa den då. Men nog kan ju iof en tempgivare visa fel temperatur utan att det blir en felkod!?!
Rickard Eriksson
Ingen som sitter på någon info eller idéer? Vart kan man hitta infom om insprutningssystemet den har?
Rickard Eriksson