Motorswap Lsi -> VTi
Tjena, eftersom jag nu inte får sålt bilen, ska jag påbörja en kompressormatning igen.
Har det mesta klart för mig, det ända jag sitter och funderar på. Om jag byter till B16a2 motor med kompressor,
ska jag då byta drivaxeln från en VTi bil eller förstärka på något sätt? Eller någon som gjort en swap utan att byta
detta och det har inte varit något problem?
Sen när det kommer till lådan, så byter jag ju till en som suttit på VTi, men lameller, tryckplatta och koppling? Vad ska jag
använda för hårdhet och märke?
Mätartavlorna? Måste bytas eller går det bara att ställa index för hastighet med mina nuvarande tavlor?
Tips och tricks vore väldigt tacksamt.
/niklas
Har det mesta klart för mig, det ända jag sitter och funderar på. Om jag byter till B16a2 motor med kompressor,
ska jag då byta drivaxeln från en VTi bil eller förstärka på något sätt? Eller någon som gjort en swap utan att byta
detta och det har inte varit något problem?
Sen när det kommer till lådan, så byter jag ju till en som suttit på VTi, men lameller, tryckplatta och koppling? Vad ska jag
använda för hårdhet och märke?
Mätartavlorna? Måste bytas eller går det bara att ställa index för hastighet med mina nuvarande tavlor?
Tips och tricks vore väldigt tacksamt.
/niklas
Niklas Johnsson
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
har byggt kompressor på min delsol b16a2 & bygger en nu på en a1 i min crx. ring om du har funderingar tror ja kan komma med tips & tricks!
lycka till niklas mvh/Danne
lycka till niklas mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)