Flytta batteriet
Har nu dragit kablar bak till skuffen för flytt av batteriet..
det fanns en tidigare tråd här om detta men förstod inte riktigt om man behövde säkra av batteriet eller inte.
Har dragit en 35mm2 kabel bak på ca 3 m.
det dem rekommenderade i förra tråden var att säkra på 250 amp men tycker det låter mycket.
Räcker det inte med typ 100 - 150 amp ??
det fanns en tidigare tråd här om detta men förstod inte riktigt om man behövde säkra av batteriet eller inte.
det dem rekommenderade i förra tråden var att säkra på 250 amp men tycker det låter mycket.
Tommy Gustafsson
Honda for life...
Äger nu min första Crx-89
Hoppas på att i vinter kunna förgylla den ytterligare. Bilder finns på Hemsidan För hondaklubben
Honda for life...
Äger nu min första Crx-89
Hoppas på att i vinter kunna förgylla den ytterligare. Bilder finns på Hemsidan För hondaklubben
Kör 75 amp eller max 100 amp.Searik skrev:Har nu dragit kablar bak till skuffen för flytt av batteriet..
Det beror på hur mycket dunka-dunka du har i bilen som slukar ström.
Fast det kan man alltid säkra av separat.
Mvh Benci_Hovanyi
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
OM du har ett vanligt batteri kan det va bra att tänka på att det inte får sitta öppet,utan måste ha en ventilation ut ut bilen samt vara slutet från kupen.
Har man däremot ett helt slutet batteri så räcker det om man har en ordentlig fastsättning så batteri inte riskerar att flyga iväg vid ev olycka.
Har man däremot ett helt slutet batteri så räcker det om man har en ordentlig fastsättning så batteri inte riskerar att flyga iväg vid ev olycka.
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
problemet är att startmotorn drar here jösses med ström och är inte avsäkrad orginal.
hade i min rex en 100 amp säkreing men när batterinivån sjunker så palla inte säkringen med vid start..
hade i min rex en 100 amp säkreing men när batterinivån sjunker så palla inte säkringen med vid start..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Jag kör med en 100A säkring i min, med batteriet bak, det går hur bra som helst.LinusE skrev:problemet är att startmotorn drar here jösses med ström och är inte avsäkrad orginal.
Mvh Benci_Hovanyi
-
hondapower
Har för mig det satt en 250A säkring i min.
Dock så satt det ett tok batteri i den.
Dock så satt det ett tok batteri i den.
-
sir_Daniel
- Bil: civic eg esi
- Namn: Daniel Landström
- Kontakt:
kollar man på bilstereo "mupparnas" regelbok www.emmanet.se så vid 35mm2 kabel är dte 150Amp säkring (har jag för mig)
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se