Clips längst in mot lådan..
Har haft ner hela framvagnen & håller nu på att montera tillbaks.
Men är det nödvändigt att byta mot nya Clips på längst in på drivaxeln, den splainsade axeln in i lådan ??
Hoppas ni förstår vad jag menar..
Men är det nödvändigt att byta mot nya Clips på längst in på drivaxeln, den splainsade axeln in i lådan ??
Hoppas ni förstår vad jag menar..
<span style='color:blue'><span style='font-family:Geneva'>[b] Thomas Svärd
# 1433
Bygger lååångsamt på en Civic -90[/b]</span></span>
# 1433
Ok. Det står i GDS boken att man ska byta den.. Men det gör det ju med så mycket annat oxå.. Skruvar etc.Xchai skrev:Nej inte nödvändigt,om det är inte trasig eller paj dvs.
Man vill ju inte att axeln ramlar ut..
Det kostar ju inte många kr. att byta ut. Men jag har några mil att åka för att få tag på dom + att det är några dagar att vänta på dom fter beställning..
Men är det fler som har erfarenhet.. ??
# 1433
# 1433
under dom år jag jobbade på Honda som mekaniker så bytte vi dom bara om dom var trasiga (kan bli sönderslagna när man ska montera ihop om man är oförsiktig)
byt inte om dom inte är synligt dåliga, däremot kan du ta lite fett på dom så att dom håller sej centrerade när du monterar drivaxeln, då är det mindre risk att du råkar slå sönder den när du monterar axeln.
byt inte om dom inte är synligt dåliga, däremot kan du ta lite fett på dom så att dom håller sej centrerade när du monterar drivaxeln, då är det mindre risk att du råkar slå sönder den när du monterar axeln.
Kristian, Hondalös.
OK.. Jätte tack då..Kristian skrev:under dom år jag jobbade på Honda som mekaniker så bytte vi dom bara om dom var trasiga (kan bli sönderslagna när man ska montera ihop om man är oförsiktig)
Då monterar jag dit dom imorrn. Hade satt en Deadline på att kärran skulle vara på hjulen om 2 v. 1 v. har redan gått.
Så det är dags att skruva lite nu.
Thx..
# 1433
# 1433