Ytterligare en fråga om Lambda..
Hej alla glada..
Åkte på nedslag på bes. (Avgasvärden) förra året innan jag planterade Hondan i ett räcke.. :crybaby:
Min fråga är.. På mitt eftermarknads Extractor sitter lamdan en bit upp på ena röret mot cyl. På org sitter det ju där alla rören möts...
Kan det vara boven ?? Det finns ett uttag till för lambdan C:a 30-40 Cm längre ner på röret. Kan man sätta den där & förlänga kabeln lite ?
Någon som vet något om det ??
Motorn är en D16Z2
Åkte på nedslag på bes. (Avgasvärden) förra året innan jag planterade Hondan i ett räcke.. :crybaby:
Min fråga är.. På mitt eftermarknads Extractor sitter lamdan en bit upp på ena röret mot cyl. På org sitter det ju där alla rören möts...
Kan det vara boven ?? Det finns ett uttag till för lambdan C:a 30-40 Cm längre ner på röret. Kan man sätta den där & förlänga kabeln lite ?
Någon som vet något om det ??
Motorn är en D16Z2
<span style='color:blue'><span style='font-family:Geneva'>[b] Thomas Svärd
# 1433
Bygger lååångsamt på en Civic -90[/b]</span></span>
# 1433
CO 1,0 (0,5)insigma skrev:Lyser motorlampan? vad fick du för värden?
HC 135 (100)
CO 2500 0,3 (0,3)
Lambda 1,06 ( 097-1,03)
Ingen Felkod, motorlampan lyser ej..
Motor går perfekt.
# 1433
# 1433
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Nej, jag tror inte att det är boven.
Utan det verkar som att ditt grenrör/avgas läcker. Snålt lambdavärde och högt HC-värde visar att det kan vara avgasläckage.
Utan det verkar som att ditt grenrör/avgas läcker. Snålt lambdavärde och högt HC-värde visar att det kan vara avgasläckage.
Senast redigerad av Malkolm den 12 maj 2008, 00:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ska bygga nytt avgassystem om någon vecka.. Får väl hoppas det löser sig då..malkolm666 skrev:Nej, jag tror inte att det är boven.
Utan det verkar som att ditt grenrör/avgas läcker. Snålt lambdavärde och HC-värde visar att det kan vara avgasläckage.
Tack för tipset..
# 1433
# 1433