får man koppla bort airbagen???
ja som ni kan läsa i topicen.
får man via märkesverkstad koppla bort
passagerarairbagen på en accord (kanske type s) årsm 06-07?????
fick inte göra de på min CTR 02.
ja undrar pga av att familjen kanske e på väg att utökas så kan de bli lite trångt
i baksätet fö sambon å två bilbarnstolar.
// tobbe
ja undrar pga av att familjen kanske e på väg att utökas så kan de bli lite trångt
// tobbe
JAG SAKNAR MIN HONDA!!!!!!!!!
I'll be back..... som han sa! :D
Ser inte varför man inte skulle få det. Är ett krav i min ATS -08 manual att verkstaden kopplar bort airbagen om du ska ha barnstol i passagerarsätet.ablazed skrev:ja som ni kan läsa i topicen.
// tobbe
ok!!!!
nä fö ja snackade mä min honda-kille å han sa att att inte ens verkstäderna fick koppla bort airbagen efter typ 01 om ja inte minns fel.
innan 01 så satte dom i ett motstånd som gjorde att bilen trodde att airbagen va ikopplad, men sen så fick dom inte göra de.
så ja tänkte kolla om dom har fått börja ta bort airbagen igen. men då vet ja de.
nä fö ja snackade mä min honda-kille å han sa att att inte ens verkstäderna fick koppla bort airbagen efter typ 01 om ja inte minns fel.
innan 01 så satte dom i ett motstånd som gjorde att bilen trodde att airbagen va ikopplad, men sen så fick dom inte göra de.
så ja tänkte kolla om dom har fått börja ta bort airbagen igen. men då vet ja de.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Den går inte och kan inte kopplas bort.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Kontakt:
Du får inte koppla bort airbagen på accord 03-08.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Lita på mig när jag säger att du inte får eller kan koppla bort den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Är det inte baksätet som är den rekommenderade positionen för bilbarnstolar nuförtiden?
tror att ja hört de nånstans.David Lundin skrev:Är det inte baksätet som är den rekommenderade positionen för bilbarnstolar nuförtiden?
men som aj skrev i de första inlägget.
kan bli lite trångt fö min sambo om hon ska trängas i baksätet mä två bilbarnstolar.
våran son som snart e 1 år kan likväl sitta framme hos mig om vi nu kan hitta en bil där man får ha stolen där.
- David Lundin
- David Lundin
Hehe, jag kom på detta när jag postat 
Lurig situation onekligen!
Lurig situation onekligen!
Varför ska du ta med sambon överhuvudtaget? Hon väger väl minst 65kg och försämrar accelerationen avsevärt.
Vg. bortkoppling av airbag så vet jag bara att en del bilfirmor vägrar göra det. Anledningen är att du en dag kanske säljer bilen privat. Sedan smäller den nye ägaren och airbagen löser inte ut och du glömde informera om att den var bortkopplad. Då riskerar bilfirman dålig goodwill och tjafs i pressen.
Menar Scotte att det rent tekniskt inte går? På Rover 600 (som är en lite äldre Accord) går det inte rent tekniskt om man inte tar bort själva fyrverkeripjäsen. Men det går å andra sidan utmärkt.
Vg. bortkoppling av airbag så vet jag bara att en del bilfirmor vägrar göra det. Anledningen är att du en dag kanske säljer bilen privat. Sedan smäller den nye ägaren och airbagen löser inte ut och du glömde informera om att den var bortkopplad. Då riskerar bilfirman dålig goodwill och tjafs i pressen.
Menar Scotte att det rent tekniskt inte går? På Rover 600 (som är en lite äldre Accord) går det inte rent tekniskt om man inte tar bort själva fyrverkeripjäsen. Men det går å andra sidan utmärkt.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
vet inte va scotte menar men ja tror honom, att man varken får lr kan.Tahiti skrev:Varför ska du ta med sambon överhuvudtaget? Hon väger väl minst 65kg och försämrar accelerationen avsevärt.
jo ja har hört de om verkstäder å försäljning innan. men min tjejkompis tog bort den på sin bil å dom på tryckte dit ett klistermärke
uppe i vänsterhörnet på vindrutan (om man kollar framifrån) som visar att den e urkopplad.
vet inte om dom satte en på instumenpanelen mä.
Ha båda ungarna bak, vi har alltid haft det å de funkar kanon. Skriker dom så får man i värsta fall stanna om dom inte tystnar inom rimlig tid alternativt sträcka bak en hand så att dom har någon att hålla i, det finns en tråd i ordet fritt om detta där det diskuterades ganska hett för några månader sen.
Kristian, Hondalös.
Kristian skrev:Ha båda ungarna bak, vi har alltid haft det å de funkar kanon. Skriker dom så får man i värsta fall stanna om dom inte tystnar inom rimlig tid alternativt sträcka bak en hand så att dom har någon att hålla i, det finns en tråd i ordet fritt om detta där det diskuterades ganska hett för några månader sen.
ok!!!
nån som kan länka den tråden till mig så ja kan läsa lite???????