Varvräknare

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
andre_trbg

Hej! Hade tänkt koppla in varvräknaren på data boxen så min fråga är vilken kabel ska den kopplas till??
<span style='color:gray'>André Karlsson</span>
<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[Del Sol <span style='color:red'>VTi</span>]</span></span>
rödtotten

vore kanske bra om du skrev vilken bil det gäller och vilken motor så kan du få lite bättre hjälp.

På min civic gen4 så tror jag det är en blå kabel från fördelaren som man kan använda sig av... men skriv vilken bil och motor du har så kan säkert nå hjälpa dig...
<span style='color:gray'>[b]Osca</span>[/b]<span style='color:red'>[b][i]R[/i][/b]</span><span style='color:gray'> [b]Hellaeus[/b]
VÄSTERÅS/GÖTEBORG
Civic D16Z5 Turbo
402m: 13,378 @ 170,29 km/h</span>
andre_trbg

Delsol vti
<span style='color:gray'>André Karlsson</span>
<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[Del Sol <span style='color:red'>VTi</span>]</span></span>
rödtotten

sökte lite på honda-tech.com och det verkar vara blå kabel på de flesta hondor. Iaf så går den från fördelaren och sen upp på vänster sida (sett framifrån) uppe mot torpedväggen ska det finnas en "test anslutning" som man skulle kunna använda sig av.

Här är ett av inläggen jag hitta men det finns många trådar om du söker på "tachometer"
<a href="http://honda-tech.com/zerothread?id=949918" target="_blank">http://honda-tech.com/zerothread?id=949918</a>.

Om det är en autometer så ska det iaf vara såhär på de flesta.

grön till blå på fördelaren
röd till tändningen
vit till instrumentbelysninge
svart till jord

/Oscar
Senast redigerad av rödtotten den 15 november 2004, 07:02, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:gray'>[b]Osca</span>[/b]<span style='color:red'>[b][i]R[/i][/b]</span><span style='color:gray'> [b]Hellaeus[/b]
VÄSTERÅS/GÖTEBORG
Civic D16Z5 Turbo
402m: 13,378 @ 170,29 km/h</span>
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

Har en varvräknare som inte är inkopplad och jag försöker lista ut om den kommer att lysa när man kopplat in den.
Hur man man ta reda på om den kommer att lysa utan att skruva sönder hela varvräknaren?
Kan den vita sladden som kopplas till instrumentbelysningen vara till lampan kanske?Kan inte någonting om sånt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
co2-
Kontakt:

<!--QuoteBegin-*PAPPOUS*+15 Nov 2004, 09:04:59--><div class='quotetop'>QUOTE(*PAPPOUS* 4 15 Nov 2004, 09:04:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har en varvräknare som inte är inkopplad och jag försöker lista ut om den kommer att lysa när man kopplat in den.
Hur man man ta reda på om den kommer att lysa utan att skruva sönder hela varvräknaren?
Kan den vita sladden som kopplas till instrumentbelysningen vara till lampan kanske?Kan inte någonting om sånt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stämmer nog att vita är till belysningen..
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Namn: Jonas Åhgren
Kontakt:

Koppla in er vid databoxen. Då slipper ni dra sladdar ut i motorutrymmet. Det fínns elscheman till Del sol VTi på nätet i PDF
/Jonas
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
infra
Kontakt:

eller grena bakos instrumentpanel från den varvräknaren
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014