tispinn CTR-05?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
niklazz

Har ett litet problem, när jag ska värma däck inför rejs eller burna så smäller det och hoppar i hela bilen precis som om det fanns antispinn?, det låter pang pang pang hela tiden, för rätta mig om jag har fel det finns väl inte antispinn?
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

vid vilket varvtal?
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Bonny
Bil: JRSC CTR 2005
Namn: Johan Blomqvist

Nej, det finns inte antispinn på CTR EP3.
Det du beskriver är sannolikt "hjulhopp", dvs. däcken spinner inte helt fritt.
Johan Blomqvist
CTR 05
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Nej det finns ingen antispinn.
Däremot finns det ett lägre varvstopp som går i vid ca 5500rpm så länge inte bilen rör sig framåt.
Och det är inte direkt att rekommendera att stå och studsa på det.
niklazz

fonzeka skrev:Nej det finns ingen antispinn.
Däremot finns det ett lägre varvstopp som går i vid ca 5500rpm så länge inte bilen rör sig framåt.
Och det är inte direkt att rekommendera att stå och studsa på det.
Okej då är det alltså fullgas o släppa koppling om man ska burna, för när jag testat o burna innan så har jag inte leat på 5000 varv, men tycker det är konstigt at han hackar och inte börjarv varva ur och får fullt spinn istället när jag får dom såkallade hjulhoppen
Peter_Karlsson
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

Vad jag vet så sitter väl hastighetsmätaren i växellådan?
Så när ettan är i så är det bara att spinna på.
Men ligger du på varvstopp så låter det så.
Dags att släppa på gasen lite isåfall.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Ricer Superstar

löser inte ES motorkuddar detta problem? Min hoppar inte så mycket iaf...
niklazz

Peter_Karlsson skrev:Vad jag vet så sitter väl hastighetsmätaren i växellådan?
Så när ettan är i så är det bara att spinna på.
Men ligger du på varvstopp så låter det så.
Dags att släppa på gasen lite isåfall.
Försöker ju spinna på ettan men han hoppar bara fram och låter pang pang pang hela tiden, fick han till att spinna lite grann igår uran att det lät så men när jag testade igen efteråt hoppar bilen fram och låter utav helvete, varvar jag för lite?
Peter_Karlsson
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

Det enklaste sättet är att backa lite sakta, lägga i ettan och gasa, släppa upp kopplingen lite försiktigt till dragläge och sen släppa helt. Då får du ett mjukt spinn och slipper hoppet.
Dra i kryckan också när du släpper upp kopplingen helt så drar du inte iväg på en gång.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
niklazz

Peter_Karlsson skrev:Det enklaste sättet är att backa lite sakta, lägga i ettan och gasa, släppa upp kopplingen lite försiktigt till dragläge och sen släppa helt. Då får du ett mjukt spinn och slipper hoppet.
Dra i kryckan också när du släpper upp kopplingen helt så drar du inte iväg på en gång.
Det är då jag får hoppen o smällandet när ja släpper upp kopplingen sakta tills det tar
Jante
Bil: Mazda 3 MPS
Namn: Thomas Hempel

Byt till ES motorkuddar hade ja på min förra året fast bara bak.. Var mycket mindre hjulhopp då..
Kanske du såg någon gång då..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010

http://www.garaget.org/CTR-Jante
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Är det bara jag som inte förstår varför man ska hålla på så? Onödiga förslitningar är som sagt, onödigt, imo.

Kanske börjar jag bli för gammal....

Mvh,
Ricer Superstar

luckan skrev:Är det bara jag som inte förstår varför man ska hålla på så? Onödiga förslitningar är som sagt, onödigt, imo.

Kanske börjar jag bli för gammal....

Mvh,
han kanske sitter på ett lager med drivknutar:)
Quick
Namn: Olof Karlsson

Vart får man tag på dessa motorkuddar? Inte för att jag vill börna men hellre att det spinner loss i en snabbstart än att det hoppar och slår i hela bilen.
Olof Karlsson
Ricer Superstar

Quick skrev:Vart får man tag på dessa motorkuddar? Inte för att jag vill börna men hellre att det spinner loss i en snabbstart än att det hoppar och slår i hela bilen.
du kan få köpa av mig, skicka ett mail
Jante
Bil: Mazda 3 MPS
Namn: Thomas Hempel

Quick skrev:Vart får man tag på dessa motorkuddar? Inte för att jag vill börna men hellre att det spinner loss i en snabbstart än att det hoppar och slår i hela bilen.
Köpte mina av denna killen.. <a href="index.php?showtopic=36881" target="_blank">index.php?showtopic=36881</a>
Var smidigt..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010

http://www.garaget.org/CTR-Jante
Skriv svar