PROBLEMET NÄSTAN LÖST B18c6 swap crx ED9
ja har hittat problemet troligtvis är problemet i converter härvan jag losade på min p28 box o tog bort converter härvan o satte dit min PWO box från crx vt den startade men gick lite ojämt, sen testade jag men min d16z5 box PM7 den startade också. jag trodde d va fel på min p28 box men den tesatde jag på min kompis esi o den funkade utmärkt såå problemet måste var ai converter härvan, har ni några lösningar för mig ??????
MVH Aboud
MVH Aboud
Trollhättan
Kayo Power
B18c6 Crx Ed9 217hp - dynojet 194whp
Kayo Power
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Troligen sitter en fördelare monterad som inte är obd1. Eftersom den startar med två olika obd0 ecu:s.
Senast redigerad av Micke 16v den 9 juli 2009, 01:01, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
Boudi skrev:ja har hittat problemet troligtvis är problemet i converter härvan jag losade på min p28 box o tog bort converter härvan o satte dit min PWO box från crx vt den startade men gick lite ojämt, sen testade jag men min d16z5 box PM7 den startade också. jag trodde d va fel på min p28 box men den tesatde jag på min kompis esi o den funkade utmärkt såå problemet måste var ai converter härvan, har ni några lösningar för mig ??????
MVH Aboud
men bilen startade me conversen harnes me stargas utan stargas döör den ja har kopplat om för obd1 allting
Trollhättan
Kayo Power
Kayo Power
som ja sagt tidigare allting ja kör me på motorn e från itr orginal spridare fördelare allt e från itr.. min converter harness som ja köpte e för obd0- obd1 den passar in till min crx o p28 box från esi ja trodde boxen va pajj för allting funkar d komemr soppa o allt men spridarna öppnar inte sen så sa en polare testa´me min andra bils box o då tog ja PWO boxen från min crx vt o då startade, sen testade ja min PM7 box från d16z5 som e orginal i bilen från början den funkade också men motor lampan lyste o den gick inte jäämt som sagt då e allt som e kopplat i motor rumemt rätt spridarna öppnar o allting maskinelt funkar då e d enda som återstår conversen harnessen p28 boxen testade ja på min polares esi o den fungerar utmärkt. för ja har mätt upp alal kablar som vi har kopplat om själva o alla stämmermalkolm666 skrev:vad har du för fördelare?
Trollhättan
Kayo Power
Kayo Power
Det här måste någon förklara för mig:
- Hur fan kan han få igång som B18 med original ODB1-fördelare och med sin gamla PWO box från crx vt?
Vad är det som skiljer elektriskt på ODB0- och ODB1-fördelare?
Rent mekaniskt ser dem lika ut borsett kontakten.
- Hur fan kan han få igång som B18 med original ODB1-fördelare och med sin gamla PWO box från crx vt?
Vad är det som skiljer elektriskt på ODB0- och ODB1-fördelare?
Rent mekaniskt ser dem lika ut borsett kontakten.
Mvh Benci_Hovanyi
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag har lite svårt att läsa dina svar. Försök gärna att svara kort. Och skriva gärna PUNKT i dina meningar så det blir enklare att läsa.
Vad har du för kabelhärva på motorn?
Vad har du för kabelhärva på motorn?
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Men ITR har obd2 fördelare! obd0 kabelhärva och obd1 ecu fungerar inte då, du måste koppla om kablar eller köpa obd1 motorkabelhärva + fördelare.
edit: förtydligade mitt svar
edit: förtydligade mitt svar
Senast redigerad av Micke 16v den 9 juli 2009, 12:28, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
en ITR fördelare fungerar bra med P28ecu. Det jag tänte på va om han testar sin P28box ihop med Högohms ITR spridare OCH har kvar sin resistorbox. Känns som att det finns massor med information som vi inte vet än.
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 53 times
ITR fördelare funkar med obd1.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
grabbar ja har kopplat om allting för obd1, harnessen e fån obd0-obd1 allting i motor rummet är rätt kopplat bilen startar me harneen o p28 boxen men med startgas sen näär ja tar bort startgasen såå dör bilen direkt.
ja hitta felet o d va att spridarna inte öppnar dom får inte sin signal ström såå testade ja min vt box PWO den startade direkt men då utan harness för den passar rätt in i min ed9 men motor lampan lyste o den gick ojämt.
ja testad p28 boxen på min kompis esi o den funkar såå d enda ja kan komam fram till e att problemet ligger i converter härvan.....
bränsle komemr tänding kommer alltng stämemr inga felkoder ingenting men spridarna öppnar inte d e mitt enda problem...
fördelaren itr orginal
spridare itr orginal resistor boxen borttagen o kopplat ihop d gulsvarta kablarna o stämer
databox p28 esi fungerar utmärkt
converter harness obd0-obd1 men den verkar inte fungera
ja har testat mina spridare på min kompis itr o dom fungerar
MVH Boud
ja hitta felet o d va att spridarna inte öppnar dom får inte sin signal ström såå testade ja min vt box PWO den startade direkt men då utan harness för den passar rätt in i min ed9 men motor lampan lyste o den gick ojämt.
ja testad p28 boxen på min kompis esi o den funkar såå d enda ja kan komam fram till e att problemet ligger i converter härvan.....
bränsle komemr tänding kommer alltng stämemr inga felkoder ingenting men spridarna öppnar inte d e mitt enda problem...
fördelaren itr orginal
spridare itr orginal resistor boxen borttagen o kopplat ihop d gulsvarta kablarna o stämer
databox p28 esi fungerar utmärkt
converter harness obd0-obd1 men den verkar inte fungera
ja har testat mina spridare på min kompis itr o dom fungerar
MVH Boud
Trollhättan
Kayo Power
Kayo Power