Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Flås ur oljepåfyllnadslocket.
Hej!
Jag öppnade oljepåfyllnadslocket när motorn var igång.
Det blåste på av bara den, har för mig att det varken var sug eller blås i min gamla bmw.......
Ska det vara så?
Jag öppnade oljepåfyllnadslocket när motorn var igång.
Det blåste på av bara den, har för mig att det varken var sug eller blås i min gamla bmw.......
Ska det vara så?
Senast redigerad av Sudden den 10 juli 2009, 14:58, redigerad totalt 1 gånger.
Normalt sett brukar man ju inte öppna oljelocket när bilen är igång
Klart att det är lite flås där med tanke på vevhus ventilation och kammar som snurrar på 500rpm och så.
Kolla istället vevhusventilationen om det ryker något där då kanske du behöver oroa dej, men att det flåsar om du öppnar locket skulle jag inte bry mej om för det är nog rätt normalt.
Klart att det är lite flås där med tanke på vevhus ventilation och kammar som snurrar på 500rpm och så.
Kolla istället vevhusventilationen om det ryker något där då kanske du behöver oroa dej, men att det flåsar om du öppnar locket skulle jag inte bry mej om för det är nog rätt normalt.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Haha, näe men jag är inte normal...xzbatt skrev:Normalt sett brukar man ju inte öppna oljelocket när bilen är igång![]()
Ryker inget ut vevhusventilationen.
/J