spridarna öppnar inte

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Boudi

d e tredje gången ja lägger ut en tråd häär är det verkligne ingen som har nån aning om vad problemet kan vara o varför spridarna inte öppnar???

hondas gudar finns ju här inne........ ja har kollat alla jordar dom stämmer ja har kollat alla spridar kablar ända ut från spridarana ända in till ecu:n o allting stämemr enligt el.schemat, bilen startade med PWO ecu från crx vt, och den startade med PM7 ecu från d16z5 orginal boxen t min ED9, ja fick felkod 4 o 8 TDC o crank nånting o bilen gick ojämt..
när jag sätter in converter harness obd0-obd1 o min fullt fungerande p28 esi box som jag har testat såå startar den itne ja har mätät på spridar kablarna d kommer ström till dom allihopa o ja har testat spridarna på min polares itr o dom fungerar allting funkar men spridarna öppnar inte, så d enda jag kan täönka mig är att d e fel på konvertern men ja har kollat d flesta kablarna som o dom går till rätt stift spridarna jordningen alla givare fördelaren o allt stämmer.

e d verkligen ingen som kan hjälpa mig häär så vart ska ja då får hjälp????

MVH Aboud
Trollhättan
Kayo Power

B18c6 Crx Ed9 217hp - dynojet 194whp
pr0ny
Namn: Ronny P

kollat så spridarna är på rätt ohm?
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Kristian

Det är inte så att spridarna jordas genom boxen på ena ECU´n och får + från den andra ECU´n ? då får du ju + alternativt - från 2 håll..
Kristian, Hondalös.
Boudi

Kristian skrev:Det är inte så att spridarna jordas genom boxen på ena ECU´n och får + från den andra ECU´n ? då får du ju + alternativt - från 2 håll..
ja har räätttt ohm o ja har testat spridar kablarna åt båda hållen d funka inte
Trollhättan
Kayo Power

Kristian

läs vad jag skrev igen... ;) det spelar ingen roll om kablarna är hela eller om du vänder spridarkontakter om du har det felet jag beskriver.
Kristian, Hondalös.
Boudi

Kristian skrev:läs vad jag skrev igen... ;) det spelar ingen roll om kablarna är hela eller om du vänder spridarkontakter om du har det felet jag beskriver.

spridarna öppnas via en jordsignal o ja har kollat alla jordar o alla spridar kablar o sååpnt via elscheman om d går rätt från min bil ner till databoxen o allt stämmer
Trollhättan
Kayo Power

Okyu
HPC Guld Medlem
Namn: Kangwook Yu
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Förutsatt att du har plus+ till spridarna o det är jorden som fattas,....jorden till spridarna styrs av ecu, ecu styrs av mapsensor, o signaler från fördelaren.
uppenbart verkar ju alla kablar till motor vara ok, eftersom den startar med en Pw0 o (spridarna öppnar med den.)

jag skulle börja med att kolla konverterhärvan, speciellt kablarna till ecu från mapsensor och från fördelare(från sensorerna i den)

du säger attt p28´n fungerar? vilken bil/motor är den testad i? vilket program? inställningar?
där skulle jag börja i allafall, hoppas det hjälper.

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Skriv svar