Lite frågor angående H22-trim

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Crl

Hej!

Har en prelude med h22a2 motorn och sugen på lite mer, har då direkt funderat på nytt avgas.. hur mkt rent effekt/körglädjes-mässigt ger extraktorgrenrör och ett nytt 2,5" avgas? Stor skillnad eller inte?

Sen hörde jag dessutom om att man kunde byta till lite vassare delar mellan h22-modellerna men fick aldrig reda på exakt vad.. Är det så att tex accorden med h22a är har vassare kammar t.ex ? Om de nu är så här så får gärna någon snäll påg säga vilka delar som "ger mer" :)

Till sist tar jag gärna emot alla andra sorters tips på trim, någon prisklass vet jag inte riktigt utan man kan ju säga "mest för pengarna" ;)

På bilen sitter redan ett CAI och ett hemmasvetsat 2,5" avgas som jag inte riktigt har kollat över :P

/ C
Sarén
Namn: Robin Sarén

Crl skrev:Hej!

Har en prelude med h22a2 motorn och sugen på lite mer, har då direkt funderat på nytt avgas.. hur mkt rent effekt/körglädjes-mässigt ger extraktorgrenrör och ett nytt 2,5" avgas? Stor skillnad eller inte?

Sen hörde jag dessutom om att man kunde byta till lite vassare delar mellan h22-modellerna men fick aldrig reda på exakt vad.. Är det så att tex accorden med h22a är har vassare kammar t.ex ? Om de nu är så här så får gärna någon snäll påg säga vilka delar som "ger mer" :)

Till sist tar jag gärna emot alla andra sorters tips på trim, någon prisklass vet jag inte riktigt utan man kan ju säga "mest för pengarna" ;)

På bilen sitter redan ett CAI och ett hemmasvetsat 2,5" avgas som jag inte riktigt har kollat över :P

/ C
Delar från accord type-r(h22a7, 212hp). Kammar, insug, grenrör(ända skillnad är att kollektorn är lite längre, om jag minns rätt). Även kolvar är det skillnad på(lite högre komp). Är det som ger mer effekt/effekten där du vill ha den.

Själv skulle jag kört på orginal grenrör och 2,5" catback, ifall du ska ha runt 190-220hk.

Än som säljer h22a7 kammar på forumet, köp dom och kör på ett lager topplockspackning. Dock så behöver du en p28/p30 ecu för att kunna mappa(vet dock inte ifall det är något krabb med det, eller ifall det är "bolt-on".)
Robin Sarén

Honda S2000
Skriv svar