Immobiliser
Förmodligen en av de dummare frågorna.... men hur f..n vet jag om min bil har Immobiliser.
Har en privatimporterad Honda S2000 från 2002.
Som jag har förstått det så ska alla bilar sålda i Europa efter 1997 vara utrustade med Immobiliser enligt lag.
Men om jag öppnar min bil utan att använda fjärren så kan jag fortfarande starta bilen.
Min slutsats - bilen har ingen Immobiliser. Eller är nyckeln kodad? Trotts att den ser ut som en leksaksnyckel?
Tänker jag rätt eller har jag helt fel?
Har en privatimporterad Honda S2000 från 2002.
Som jag har förstått det så ska alla bilar sålda i Europa efter 1997 vara utrustade med Immobiliser enligt lag.
Men om jag öppnar min bil utan att använda fjärren så kan jag fortfarande starta bilen.
Min slutsats - bilen har ingen Immobiliser. Eller är nyckeln kodad? Trotts att den ser ut som en leksaksnyckel?
Tänker jag rätt eller har jag helt fel?
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Alla europeiska S2000 har imob, det är inget som du påverkar med fjärröppningen utan är en sändare i nyckel och en mottagare i bilen som samverkar utan att du behöver göra ngt. Din nyckel är kodad mot bilen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)