RBC insug ep3

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Valpen11

Hejsan tänkte fråga lite om vad som behövs för att montera RBC insug med allt som det kan vara, packningar, adapterplattor.

någon som har en bra sida som säljer att rekomendera? köpa färdiga kit med allt?

Mvh
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

orginalpackningen är i plåt så den använder man igen, sen brukar alltid spjällpackningen sitta kvar hel på spjället så den behöver man oftast aldrig byta heller. Då återstår packningen mellan adapterplattan och RBCinsuget, och där tar jag alltid flytande packningsmassa alá Hondabond.

Det du behöver om du vill vara petig är en ny Honda orginal slang mellan insuget och den svarta (i plast) kallstartsventilen. Då det går åt en längre slang när man kör med RBCinsuget. Jag har för mig att jag har en sånn slang liggandes i min slanglåda ifall du behöver.
Senast redigerad av Malkolm den 12 februari 2010, 23:44, redigerad totalt 1 gånger.
Valpen11

malkolm666 skrev:orginalpackningen är i plåt så den använder man igen, sen brukar alltid spjällpackningen sitta kvar hel på spjället så den behöver man oftast aldrig byta heller. Då återstår packningen mellan adapterplattan och RBCinsuget, och där tar jag alltid flytande packningsmassa alá Hondabond.

Det du behöver om du vill vara petig är en ny Honda orginal slang mellan insuget och den svarta (i plast) kallstartsventilen. Då det går åt en längre slang när man kör med RBCinsuget. Jag har för mig att jag har en sånn slang liggandes i min slanglåda ifall du behöver.

Okej tack för det. vart kan jag köpa själva RBC insuget ? såg på ebay att det fanns i usa men känns ganska osäkert att köpa därifrån. någon som vet någon sida eller någon på forumet som säljer?
Valpen11

Welen XLR8 Performance skrev:Jag är nog den enda firman i sverige som har de i lager ett tag till innan avvecklingen på honda delar är ett faktum..
Okej hur mycket tar du för ett insug och tillbehören som behövs?

mvh
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Valpen11 skrev:Okej tack för det. vart kan jag köpa själva RBC insuget ? såg på ebay att det fanns i usa men känns ganska osäkert att köpa därifrån. någon som vet någon sida eller någon på forumet som säljer?
Snacka med Malkolm om det, tyckte mig se ett RBC insug igår när jag va på besök i hans garage :)
0736316013
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Welen XLR8 Performance skrev:Jag är nog den enda firman i sverige som har de i lager ett tag till innan avvecklingen på honda delar är ett faktum..
Avvecklingen på honda delar? Varför då?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Kan vara så att detta är Herr Åber(g)s RBC... :)
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Tror det är mitt RBC - insug..? :thumbup:
Senast redigerad av anno den 15 februari 2010, 17:27, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

Kan vara mitt oxå :D
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
blom_
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

Lånar tråden lite.
Behöver man någon adapterplatta för montering av rrc insug på fn2:an med? Eller några andra detaljer som behövs?
Follow your nose your nose knows...
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Om vi ska diskutera RRC-insug så är det lämpligare att göra en ny tråd om det, annars är det väldigt lätt för folk att blanda ihop insugen. Men enkelt svarat, -Nej, du behöver inte ett skit Martin. ;)
Senast redigerad av Malkolm den 21 februari 2010, 20:16, redigerad totalt 1 gånger.
blom_
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

malkolm666 skrev:Om vi ska diskutera RRC-insug så är det lämpligare att göra en ny tråd om det, annars är det väldigt lätt för folk att blanda ihop insugen. Men enkelt svarat, -Nej, du behöver inte ett skit Martin. ;)

Det är ju väldigt sant, du får gärna fimpa inlägget om du vill! Svaret lät bra med :)
Follow your nose your nose knows...
Skriv svar