F22C HK

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
tobbe__86
Bil: Honda s2000 kraftwerks.
Namn: Tobias Petersson

Hej Jag har ju ett kompressor kit från kraftwerks som laddar 10 psi det är ju ca 0,8 bar. men min fråga är hur högt vågar man ladda innan man blåste ett hål i blocket?? Jag har hör att kolvar och stakar klara hk upp mot 800 hk med kompsänk. min tanke är att byta hjul på kompressor och ladda ca 1,3 bar. med nytt sprut då såklart :P

MVH Tobbe
Tobias Petersson
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Vet inget om delarnas hållbarhet i denna motorn. Men jag skulle avråda dig att göra detta om du inte gillar att mecka mycket :wink:

Förutom hållbarhet, så blir det mer värme, och det är värmen som dödar. Du skall tänka så här att detta ger helt nya regler för motorn, så du får börja kalkylera allt från början igen.

Det är sånt som kostar och tar tid för tillverkarna när de tar fram nya motorer.

John Kraft som är en av våra motorgurus här på forumet, hade en turbo matat s2000 med ca 0,6 bar, ca 360hk. Det finns en anledning till att han nöjde sig med 0,6 bar.

Lycka till!.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
tobbe__86

Hammerin skrev:Vet inget om delarnas hållbarhet i denna motorn. Men jag skulle avråda dig att göra detta om du inte gillar att mecka mycket :wink:

Förutom hållbarhet, så blir det mer värme, och det är värmen som dödar. Du skall tänka så här att detta ger helt nya regler för motorn, så du får börja kalkylera allt från början igen.

Det är sånt som kostar och tar tid för tillverkarna när de tar fram nya motorer.

John Kraft som är en av våra motorgurus här på forumet, hade en turbo matat s2000 med ca 0,6 bar, ca 360hk. Det finns en anledning till att han nöjde sig med 0,6 bar.

Lycka till!.
jag har ca 400 hk så vist räcker det jag får ju inte ner kraften i backen som det är nu men det är ju alltid roligt att vet vad sakerna pallar för. så man kan köra på en säker gräns.
Tobias Petersson
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Det fanns väl en S2000 med 500hk+ i klubben innan? Har för mig den endast var kompsänkt.

Sen hur länge det håller är en annan sak, men det har gjorts iaf.

EDIT: viewtopic.php?p=477600#p477600
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Användarvisningsbild
Pirro
Bil: S2000 Turbo
Namn: Pierre S
Kontakt:

tobbe__86 skrev:
Hammerin skrev:Vet inget om delarnas hållbarhet i denna motorn. Men jag skulle avråda dig att göra detta om du inte gillar att mecka mycket :wink:

Lycka till!.
jag har ca 400 hk så vist räcker det jag får ju inte ner kraften i backen som det är nu men det är ju alltid roligt att vet vad sakerna pallar för. så man kan köra på en säker gräns.
Kan inte du köra ett dyno med din bil så vi får se vad ett kraftwerks kit gav på drivhjulen.
Remember, friends don't let friends roll on ROTA´s.
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
tobbe__86

Pirro skrev:
tobbe__86 skrev:

Lycka till!.
Kan inte du köra ett dyno med din bil så vi får se vad ett kraftwerks kit gav på drivhjulen.

det är planerat att göras i sommar vet dock bara inte vart jag ska göra det någon som har ett tips jag fegar inte för att köra en bit men vore bra om det fanns något nära blekinge..
Tobias Petersson
Skriv svar