Ytterligare en fråga om halvljusautomatik

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Monomannen
Bil: Civic -95
Namn: Tommy Jonsson

Har läst ett gäng trådar här nu om detta problem men inte riktigt fått svar på hur jag ska göra.

Till problemet:
Min civic -95 har ingen halvljusautomatik och om jag inte fattat fel så ska det finnas på den om den är svensksåld så då återstår ju bara att komma fram till vad som är paj. I nån tråd nämndes ett relä bakom säkringsboxen, kan det vara så att den är trasig på min bil?

Hur ser den ut och hur lossar man på den?

Sitter med ett paket från mekonomen som jag hade tänkt koppla in idag men gav ganska snart upp det försöket då jag inte har en aning om vilka kablar jag ska koppla in den på. Visst, det fanns med en instruktion men den gav inte så mycket.
Ljuset fungerar när man vrider på det på själva vredet men så kommer jag till tillfället då jag stannar bilen och teflon-minnet slår till och jag måste ringa efter hjälp när batteriet dött.

Nån som kan kasta lite ljus över detta eller tipsa om jag missat nån annan tråd om detta trots mina sökningar.

Tack på förhand och det var roligt att hitta detta forum :)

*edit*

Kan det vara den här? (se bild)
Bild
Senast redigerad av Monomannen den 24 juli 2010, 00:58, redigerad totalt 1 gånger.
tobo
Bil: Civic Sedan 1,5 GL -89
Namn: Torbjorn Litsfelt

Eller också kan man sätta dit en sån här. :wink:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... usvarnare/
Monomannen

Tack tobo, det lär bli en sån om inget annat dyker upp här :)
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

ja, det är rätt relä, ta bort det, sen sära på det, brukar vara 4lödningar som är dåliga i det men de behövs nästan förstoringsglas för att se vilka av alla lödningar det är som har sprickor. Sen är det bara att löda dem igen med lite nytt lödtenn. Sen funkar det i 10-15år igen ;)
Monomannen

Såvitt jag vet så är civicen svensksåld så det borde alltså finnas och kan således vara den som krånglar?

Kollar etta och skriver självklart svar så att andra kan hitta detta genom sökfunktionen
Monomannen

Jag tog bort relät, öppnade det och kollade alla lödningar noga men såg inget konstigt men lödde om alla ifall nån var dålig.
Dock inget bra resultat utan automatiken är fortfarande paj.

Har ett kit från mekonomen liggandes men hur den ska kopplas in vette tusan då jag inte vet vilka kablar som är vilka i stammarna.
Nån skulle kopplas på heljus före säkring, en på halvljus efter säkring och en till parkering.

Ger nog upp detta och försöker mej på en summer istället :D
Skriv svar