Hej!
Jag är sugen på att piffa upp min v-låda lite grann och har hittat lite mysiga prylar på www.teammfactory.com/
Detta är jag intresserad av:
MF-TRS-05B16 Honda B16A (Cable/Hydro) Helical LSD $684.95
MF-TRS-09B16 Honda B-Series Racing Flywheel $219.95
MF-TRS-02B49C Honda B16A 88-91 Cable Final Drive Gear - 4.928 $579.95
Jag har en b16a1 med original y2 låda. Ovanstående grejer passar väl till den lådan?
Är det någon som har några åsikter om dem grejerna? Är det bra grejer?
Är det någon skillnad mellan Mfactorys diff och Quaifes diff? Verkar som om Quaifediff kostar lite mer, annars hade jag tänkt köra på den.
Mvh/
Johan
Mfactory delar?
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
I princip alla vardagsputtar kör ju den typen av diff (Honda original, Quafie etc). Den funkar hyggligt och framförallt är den underhållsfri.
En lamelldiff är ju de enda rätta om man ska tävla, men då krävs det underhåll som man inte gärna vill hålla på med i lådan på sin bruksbil.
Köp en sådan diff och du kommer inte att bli missnöjd tror jag. Dock så ger den dålig effekt vid halt väglag eftersom det i princip fungerar så att ytterhjulet får en viss procent av kraften som innerhjulet får ner i marken. På is är det inte mycket effekt som kommer ner i marken från de hjul som spinner, och således kommer en viss procent av nästan ingenting till hjulet som står still.
Men det funkar bra att köra bana med på torr asfalt, och det ger en klar förbättring även på våt asfalt.
En lamelldiff är ju de enda rätta om man ska tävla, men då krävs det underhåll som man inte gärna vill hålla på med i lådan på sin bruksbil.
Köp en sådan diff och du kommer inte att bli missnöjd tror jag. Dock så ger den dålig effekt vid halt väglag eftersom det i princip fungerar så att ytterhjulet får en viss procent av kraften som innerhjulet får ner i marken. På is är det inte mycket effekt som kommer ner i marken från de hjul som spinner, och således kommer en viss procent av nästan ingenting till hjulet som står still.
Men det funkar bra att köra bana med på torr asfalt, och det ger en klar förbättring även på våt asfalt.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Kan väl säga att det är samma diff typ i många race bilar på amatör nivå, då även de inte orkar ställa in diffen för varje bana eller chaufför.
Skulle våga säga att % sett nästan är ingen som kör med det i klubben på banträffar, och innan du behöver den så skall du bli en jävel på att ratta samt hittat din typ av däck och chassie.
Lycka till / Richard
Skulle våga säga att % sett nästan är ingen som kör med det i klubben på banträffar, och innan du behöver den så skall du bli en jävel på att ratta samt hittat din typ av däck och chassie.
Lycka till / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Så det finns ingen gammal hederlig lamelldiff som är underhållsfri att montera i våra lådor?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW