Behöver hjälp! marinkonverterad d16z5 elproblem
Håller på att sätta in en d16z5 i min jetbåt men blir inte klok på kabelhärvan mellan instrument-ecu – motorn.
Någon som vet om det finns att köpa färdig kabelhärva med bara det nödvändigaste så tändning och insprutning fungerar om ni förstår hur jag menar.
Har inte racing folket någon bantad version av kabelhärva?
Någon som vet om det finns att köpa färdig kabelhärva med bara det nödvändigaste så tändning och insprutning fungerar om ni förstår hur jag menar.
Har inte racing folket någon bantad version av kabelhärva?
har en crx från 89 som jag tagit motorn och övriga bilen ska skrotas(om någon behöver delar pm mig) men jag vill inte ha hela kabelhärvan i båten med varningsblinkers och instrument. allt är klart med motorfästen, avgaslimpa,utan påliggande bränslepump, adapter till jet aggregatet bara elen kvar nu. måste gå att få en kabelhärva med det nödvändigaste bara.
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
enklaste är ju bara att ta orginal härvan koppla in, sedan börja klippa bort det onödiga med hjälp av wsm och vad du ser direkt inte behövs. Sedan är det ara att klämma in resterande kablar i robotslang och täta den.
Det vore skitkul om du kunde fixa bilder med info om bygget.
Mvh / Richard
Det vore skitkul om du kunde fixa bilder med info om bygget.
Mvh / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
It´s ALIVE!!!
Fick i gång motorn, lite små justeringar kvar, löda alla kopplingar, bränsle returen till tanken, kylar slangarna till värmeväxlarn, när jag justerade tändningen gick det inte att vrida mer på fördelaren, kan vara en felkugg i kam remmen. mm. mm sen bara lyfta i båten.
småbekymmer nu går den i alla fall och håller låg temp på grenrör och kylarvatten.
Synd att sommarn tog slut bara.
Fick i gång motorn, lite små justeringar kvar, löda alla kopplingar, bränsle returen till tanken, kylar slangarna till värmeväxlarn, när jag justerade tändningen gick det inte att vrida mer på fördelaren, kan vara en felkugg i kam remmen. mm. mm sen bara lyfta i båten.
småbekymmer nu går den i alla fall och håller låg temp på grenrör och kylarvatten.
Synd att sommarn tog slut bara.