Bromsrör Accord CC7

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Accord23isr
Bil: EP3 Type R
Namn: Janne
Been thanked: 2 times

Mina bromsrör har rostat på min Accord 2.3i SR och måste köpa nya, men jag undrar hur långa dem är? det är rören som går till bak bromsarna, sen är det väll ett rör till båda sidorna så får köpa 2 direkt?

mvh
Användarvisningsbild
kalleholmgren
Bil: civic type R ep3
Namn: Kalle Holmgren

Jag antar att de är längsgående hela vägen fram till torpedväggen?
Jag bytade på min eg. Kan rekommendera att köpa 10m kopparledning på biltema. De går åt mer än vad man tror! Inte så dyrt ändå har jag för mig. Se till att skaffa verktyg så du kan kona om i ändarna samt verktyg att böja rören.

Lycka till!
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
Accord23isr

Var just och sökte efter bromsrör till bilen då, grabben jag prata med sade att det finns kopparrör som är 42cm långa som skall kunnas skruvas(?) som en entension eller vad man ska säga, jag frågade om det faktiskt går med så korta bara, eftersom jag trodde dom ska dras hela vägen, köpte iaf dessa eftersom dom var billiga, och han menade det är rätt, men nu har jag blivit lite osäker om de är faktiskt rätt, är det så originellt på bromsrören? Mina har ju rostat av lite före bakdäcket, fanns ett skydd man skulle ta bort för att komma åt var det hade rostat. Jag kommer inte själv att byta dessa så skulle vilja få rätt del direkt.

Kopparrören har på båda sidor gängor som då skall skruvas fast med.

så vad tror ni?
Användarvisningsbild
kalleholmgren
Bil: civic type R ep3
Namn: Kalle Holmgren

Har man rost bara på en kort bit så skulle de väl funka men flera korta i föld skulle jag aldrig sätta. Vet inte om bilprovningen anmärker på de men dom gillar inte att man skarvar i.
civic type r -05
civic eg hb ESI -94 R.I.P
ursixx
Bil: accord 94
Namn: Chris Slaughter

När jag byt min bromsrör bak på min cc7 demonterade dem och tog med mig till en lokal bildels affär och dem gjorde dem efter de original längd. den som gick ifrån höger bak till vänster bak ska gå över bensin tank (tänk måste ner :? ) drog jag på baksidan av bensintank . var ungefär en 3 timmars jobb liggande på garage golv....
“Be who you are and say what you feel because those who mind don't
matter and those who matter don't mind.” Dr. Seuss – 1904 – 1991
Accord23isr

ursixx skrev:När jag byt min bromsrör bak på min cc7 demonterade dem och tog med mig till en lokal bildels affär och dem gjorde dem efter de original längd. den som gick ifrån höger bak till vänster bak ska gå över bensin tank (tänk måste ner :? ) drog jag på baksidan av bensintank . var ungefär en 3 timmars jobb liggande på garage golv....
Jo blev för mig också att dra hela vägen framifrån bak rören, drog också runt tanken bara, 3,8meter till passagerar sida och 2.8 till förarsida var exakta längden om nån i framtiden behöver veta
Skriv svar