Bränslemätare spökar?
-
Kroat
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Petar Hecimovic
- Has thanked: 2 times
Hallå! 
Tänkte kolla om det finns någon där ute som kan svara på mitt problem, Alla svar uppskattas!
Köpte mig en Honda Civic -99 för några dagar sedan och har märkt att bränslemätaren spökar. Ibland så stiger den och bland så sjunker den bara sådär. Just nu står den på fulltank när jag har i ca 15 liter.
Sen när bilen är avstängd så står tankmätaren still och visar fortfarande hur mycket bränsle man har kvar, ska inte denna gå ner till botten som alla andra bilar när man stängt av? eller är det byggt så?
Detta är min första Honda så kan inte mycket om dom.
Även vid gaspådrag så låter det som någon rem slirar? När man slutar gasa slutar den låta.
Som sagt, alla svar uppskattas
//Petar
Tänkte kolla om det finns någon där ute som kan svara på mitt problem, Alla svar uppskattas!
Köpte mig en Honda Civic -99 för några dagar sedan och har märkt att bränslemätaren spökar. Ibland så stiger den och bland så sjunker den bara sådär. Just nu står den på fulltank när jag har i ca 15 liter.
Sen när bilen är avstängd så står tankmätaren still och visar fortfarande hur mycket bränsle man har kvar, ska inte denna gå ner till botten som alla andra bilar när man stängt av? eller är det byggt så?
Detta är min första Honda så kan inte mycket om dom.
Även vid gaspådrag så låter det som någon rem slirar? När man slutar gasa slutar den låta.
Som sagt, alla svar uppskattas
//Petar
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Låter som flottören hänger sig, dålig jord alt. ärjat i kontaktstycket?
Bränsle mätaren visar mängden bränsle även när motorn stängs av.
Troligtvis generator - alt servopumprem som slirar. Bara till att justera. Har bilen A/C så kan den remmen som slirar? Kolla även om det finns sprickor på remmarna finns det, byt.
Lycka till!
Troligtvis generator - alt servopumprem som slirar. Bara till att justera. Har bilen A/C så kan den remmen som slirar? Kolla även om det finns sprickor på remmarna finns det, byt.
Lycka till!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
Kroat
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Petar Hecimovic
- Has thanked: 2 times
Ah okej, Något dyrt tro?anno skrev:Låter som flottören hänger sig, dålig jord alt. ärjat i kontaktstycket?
Lycka till!
Jaså de gör de?? då behöver jag inte oroa mig för detta iallfall att den visar trots att motorn är avstängd.
Aa bilen har A/C, då vet jag iallafall att jag kan kolla detta,
Tack så SJUKT mycket för svaret!!!!!
//Petar