Justera ljushöjd på Accord 04 med xenon

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Johan Östensson
Namn: Johan Ostensson

Har på besiktigningen i flera år fått kommenterarer om att vänster står lite för högt men har hittils lyckats snacka mig genom utan återbesök (och därmed inte heller gjort nåt åt saken, man är väl lat och folk blinkar inte så det kan ju inte vara SÅ illa :P) - men i gick det inte längre.

Det är ju xenon med nivåsensorer och sånt skräp men jag tänker mig att det i detta fallet borde gå att grovjustera ner bara det vänstra - sensorerna borde inte vara felet om bara ena lyset står fel. Tänker jag fel?

Hursomhelst försökte jag skruva lite på justerskruven men kan inte märka att det händer nåt överhuvudtaget. Kan möjligen tänka mig man måste grovjustera via dator eller borde det gå att grovjustera med skruvmejsel trots automatisk nivåreglering?
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Oavsett om man har aut. nivåreglering eller inte så har man alltid en justerfunktion i själva strålkastaren för att kunna justera grundinställningen. Den aut. nivåregleringen finns bara till för att inte blända mötande trafik ifall man nu lastar bilen så pass mkt att ljusen isf skulle stå för högt. Eller vice versa att den höjer ljusen om fronten står för långt ner så att man fortfarande kan få bra ljus framför sig.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Johan Östensson
Namn: Johan Ostensson

Det var så enkelt att "kugghjulet" man medelst spårmejsel justerar med inte riktigt funkade det det skulle, men om man skruvade på axeln med en tång så gick det fint. Lyset är justerat och bilen ombesiktigad och klar :D
Skriv svar